Gävletrippen den 9-13 maj

Onsdag kväll så fick jag skjuts till Skövde för att ta tåget hem till Gävle. Det blev bara jag och Liam som åkte.

Började resan med att äta lite :)


Klockan var runt halv 11 på stockholms central och då var det en pigg Liam som skulle kolla ut igenom fönstret.


Vi skulle ha åkt 18.18 och tåget var 20 minuter försenat, men på vägen blev vi ännu mer sen. Totalt blev det 1 timme försenta så vi var i Gävle kl 12. Liam brukar somna mellan 7-8 på kvällen så han var supertrött. Han somnade när jag stoppade ner honom i vagnen och skulle gå av.

Torsdag:

L sov iaf till kl 8 sen var det fart på honom. Vi åt frukost och Elin kom förbi med sin son Ludvig. Grabbarna lekte lite på morgonen. Vid halv 11 åkte jag och Liam ner på stan för att träffa Kim. Blev en sväng på stan och vi hittade skor till mig och Liam sen blev det lunch.



Lite senare mötte vi upp Madde och Jimmy och Alexander. Blev en fika på nya Waynes coffe på alderholmen. Var mysigt. Vi satt ute, var bara synd att de blåste. Hade de varit sol hade de varit riktigt skönt. Blev en sväng till lekparken där Liam och Alex sprang runt och lekte.








Vi gick tillbaka till stan där jag mötte upp pappa. Vi åkte och handlade med min morbror och sen åkte vi hem till mormor/gammelmormor. Jag har inte träffat henne på säkert 2 år. Hon har en fågel som heter chicko och Liam älskade den. Vi satte den på honom och han var inte alls rädd. Han skrattade hela tiden.

Vi åkte hem och åt mat sen åkte vi till dansklubben jag dansade på när jag bodde i Gävle. Liam älskar musik så han stod och dansade. Jag dansade lite och då blev han riktigt ledsen. Trodde jag glömt bort hur man gjorde men de hade jag inte :p Var bara tungt eftersom det var ett tag sen jag dansade. Kanske dags att börja gå ut igen :)




Fredag:

På fm åkte jag och träffade Maria, hennes dotter Julia och Sofia. Vi åt lite sallad och pratade lite. Lite senare mötte vi upp Susanne och tog en liten fika och kollade runt på stan.
Blev pizza på kvällen och lite hockey.
Grabbarna fick en kusin idag. Det blev en liten tjej. Längtar tills vi får träffa henne. Köpte riktigt söta kläder :)

Lördag:

Igår var vi på kalas hos Sofia. Liam hade riktigt roligt och lekte med deras hund och fikade.
Sen gick vi hem och åt mat. Blev sedan en tripp ner till stan för att gå på crusing. Liam gillade verkligen att kolla på bilarna. Träffade några som jag kände igen.

På kalas. Liam fick en tummstock av Sofias pappa.


På bussen påväg ner till stan


Träffade pappa/morfar med hans opel




Sen tog vi bussen hem. Syrran poppade lite popcorn så då ville Liam ha. Han fick en liten skål då var klockan halv 11.


Passade även på att leka lite innan det var dags att sova.



Mys pys med Malte

Mums va gott =)


Söndag:

Liam tog sovmorgon till halv 9 :)
Jag fixade frukost till familjen.
Kl 10.28 gick vårat tåg hem. Resan gick rätt okej. Liam var så trött. Skrek en massa. Han somnade i vagnen när det var 40 minuter tills vi skulle kliva av i Örebro och sen bytte vi tåg. Det var riktigt jobbigt när vi skulle byta till Sj:s regionaltåg. Jag hade otur och fick plats på andra våningen(dubbeldeckaren). Liam sov i vagnen så jag gick upp och kollade. Fick hjälp att lyfta upp vagnen. Fanns en plats i ett hörn där jag kunde ha vagnen och de var en soffa som jag kunde sitta på. Gav bort mina platser åt 2 tjejer som inte hade ngn bokad plats.



En riktigt trött kille på tåget


När vi kom hem så packade jag upp och plockade ordning med tvätt å lagat mat. Har även badat grabbarna. Sen har jag inte orkat göra så mycket mer på kvällen. Slappat i soffan och kollat på tv. Imorgon blir det bara att vara hemma. Är de okej väder så ska vi ut och leka.


Haft toppendagar i Gävle. Synd att jag inte hann med att träffa mer folk men de är svårt att pricka in alla man vi träffa. Hoppas jag hinner träffa dem jag inte hann med nästa gång jag kommer hem.

Snart dags för sängen. Ska bara kolla klart på Big Brother.

Godnatt




Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var kul att träffa !:) och för att inte tala om vad Liam har vuxit :)

2012-05-14 @ 11:06:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0