Sångstund på babycafét

Igår måndag var det en hemmadag. Det gick inte att gå utanför dörren. Regnet vräkte ner hela dagen så jag passade på att städa lite när Liam sov på förmiddagen. Hann med att dammsuga när han sov sen vaknade han såklart när jag skulle ta och torka golvet.
När han sov på eftermiddagen så var jag trött så jag låg en stund och kollade på tv.
Den dagen hände de inte mycket hemma hos oss.

Inatt har vi alla sovit dåligt. Liam vaknade två gånger och jag med, men de är ju något jag gör varje natt. Sen drömde jag och skrek något. Robban frågade vad de var och jag sa att de var en dröm sen somnade jag om.

Liam vaknade sen när klockan var halv 7 när Robban skulle åka till jobbet. Jag gjorde en flaska till honom sen fick han sova en stund till. Jag gick upp 8 och åt frukost och fixade till mig innan jag väckte honom så han fick frukost och kläder.

När klockan var 9 tog vi cykeln upp till Götene för att gå på babycafé. Idag var det riktigt mycket folk. Många nya som jag aldrig sett.
Sångstunden var trevlig men Liam var trött men han klarade hela och tyckte nog de var roligt. Han skrattade iaf när vi gjorde vissa saker och sjöng.
Klockan 11 cyklade vi hem och han somnade i cykelsitsen. Jag lyckades bära in honom till sängen utan att han vaknade. Två timmar sova han sen så jag hann göra en massa saker. Städa och äta lunch :)
Sen har jag fortsatt att städa och rensat i papper. Det är inte så lätt att göra de när man har en liten kille som ska pilla på allt. Jag ska fortsätta lite ikväll med dem om jag orkar annars får jag fortsätta imorgon. Det skulle ju inte vara så fint väder då.
Dammsugaren och moppen ska fram imorgon sen är det riktigt fint hemma.

Magen idag v.29+5 (v30)

Börjar att bli en rejäl kula nu.





Lite info om v.30

Nu börjar det bli viktigt att tänka på hållningen. Barnets tyngd kan kännas som den försvårar balansen och frestar ryggen. Många kvinnor känner sig anfådda oftare, eftersom att det är helt enkelt jobbigt att förflytta sig nu. Dina lungor måste ta upp 20 % mer syre och stöta ut mer koldioxid med varje andetag, eftersom du också andas för ditt barn.

Barnet väger ca 1,6 kg och är ungefär 27cm från huvud till stjärt. Håret på huvudet blir tjockare och barnet öppnat och sluter sina ögon. Vissa barn lägger sig med huvudet i bäckeningången. Hårda sparkar upp mot bröstkorgen och ett ökat tryck mot bäckenbotten, där barnets huvud pressas på, kan bli kännbart. Barnet är mycket medvetande om förvärkar men inte säkert att man märker dem.



Nu ska jag ta och börja med maten. Blir riktigt sen middag idag eftersom hjärtat hade massor att göra på jobbet idag. Sen blir det tidig säng idag eftersom han ska upp och åka senast 6 imorgon bitti.

Ha en fortsatt trevlig kväll :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0