Förlossningen

Igår kväll så var min mage riktigt spänd och bebisen bökade som bara den.
Ibland gör dem sparkarna ont.
Inatt så vaknade jag runt 3-4 tiden och hade sån smärta i hela magen och ryggen. Blev inte bättre av att bebisen sparkade. Jag sov knappt något.
Kl 6 vaknade Liam och jag pinade mig ihopkrypen upp och gjorde välling, sen så fick han den och jag ville att han skulle somna om men de gick inte. Så jag fick gå upp. Värken gav sig inte så jag satt och väntade på att klockan skulle bli 8 så jag kunde ringa till min barnmorska. Dem hade stängt idag men som tur var när jag ringde var hon in där en snabbis. Hon tyckte att jag skulle ringa förlossningen så jag fick komma in och dem kolla på mig.
När jag kom in kollade dem blodtrycket och de var bra, pulsen var lite hög men de var för att jag var stressad och orolig. Gjorde även en CTG kurva och bebisen mådde bra. Urinprovet var inte alls bra. Fanns äggvita och vita kroppar tror jag de var så Urinvägsinfektion har jag åkt på så nu får jag gå på behandling av antibiotika i en vecka. Jag har knappt ätit idag. 1 banan, 2 glas blåbärssoppa och en macka och försöker få i mig vatten.
Riktigt jobbigt är de när jag knappt kan bära och går verkligen som en myra. Ibland får jag gå ihopkrypen för att jag har så ont :( Sitter jag på golvet så är det riktigt svårt att ta sig upp :(
Jag och lilleman har vilat mellan 1-2 timmar så de var skönt men jag hade verkligen behövt 2 till. Nu vill han leka och jag kan knappt göra de med honom. Känns inte alls roligt att ha de såhär.Jag kan knappt bära honom :( Bläää vilken pissdag...
I slutet av den här graviditeten har det bara varit jobbigt. Vill att "hon" som jag tror att de är ska komma ut. Jag har nu tagit en alvedon och ska försöka vila så mycket som möjligt fast Liam sitter och leker. Tur att han kan roa sig själv ibland.
Imorgon åker vi ner till Falkenberg och lördag Ullared. De har jag verkligen sett fram emot så jag hoppas verkligen att jag inte har ont då.

Nu är klagoinlägget slut.

Ha en fortsatt trevlig eftermiddag och kväll :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0