19 oktober 2011

I söndags var vi iväg till Skara och åt mat på en Kina restaurang med svärmor och svärfar. Jag var verkligen inte nöjd med maten. Brukar inte klaga på kinamaten, men vissa av dem sakerna som var friterade smakade bränt och sen beställde jag även nudlar istället för ris och dem var vidriga. Dem såg ut att ha varit värmda i micron så jag kommer aldrig äta där igen. Robban tog typ fläskfilé och det kom in 2 bitar kött och lite gurka och tomat på tallriken sen en skål med lite stekt potatis och en kanna med fusk bea sås. De tog dem 180 kr för. Rena rånet. De var samma pris på maten vi åt när vi var i falkenberg på Grand Hotell och då var det en plankstek. Helt sjukt. Jag skulle max betala 50 kr för den skitmaten.
Sen åkte vi hem och tog en fika. På kvällen så blev det en sväng upp till affären där vi köpte lite onyttigt. Kollade på Män som hatar kvinnor sen började vi även kolla på bröllopsfotografen men vi orkade inte se hela.

Måndag vaknade jag och Liam av att det smällde som bara den ute. Dem började att riva taket så de small rätt bra när takpannorna rasade ner. Katten var livrädd och gömde sig och Liam skrek några gånger.
På fm kom Anna och Astrid förbi en sväng. Blev en fika och lite mammasnack.
På eftermiddagen gjorde vi inte så mycket. Fixade och donade lite.
När hjärtat kom hem kollade vi på Flickan som lekte med elden och åt mat.

Igår tisdag vaknade vi också av att dem höll på med taket men dem kunde bara jobba 3 timmar för sen kom det ett riktigt regnväder som höll i hela dagen.
Vi fick även besök denna dagen. Catherine och Johannes kom förbi så grabbarna fick leka och vi snackade en massa. När dem åkt var Liam så trött så jag kunde bara lägga honom och han somnade på en gång utan protest. Han ställde sig bara en gång i sängen och sen deckade han.
Jag hann då med att äta lunch i lugn och ro så de var riktigt skönt :)
På eftermiddagen så tog jag fram dammsugaren. Det var några dagar sen sist. Ska även göra de idag med + att torka golven. Känns som att det blir en innedag med städning och sånt.
Orkar ju inte göra så mycket nu men man får göra lite i taget.

Till middag igår gjorde jag lasagne och den var populär. Alla åt den :) Jag var faktiskt nöjd för att de vara bra andra gånge jag gjorde den :)
Sen fick Liam sova vid 7 för att han var så trött och det var bara att ge honom flaskan och lägga honom i sängen så sov han.

Jag fick egentid att plocka upp i hans lekrum och sen lägga mig i soffan :) Det var skönt.

Nu har jag och lilleman varit uppe sedan halv 8. Dem har börjat med taket igen. Får se hur många dagar det kommer ta innan de är färdigt. Kanske dem bankar så att bebisen kommer ut :) kan ju hoppas på de iaf.
Jag hade önskat att de var lite bättre väder idag så man kunde ta en promenad men de ser inte ut som de just nu. Grått och trist.
Dags för lite frukost sen ska jag göra lite nytta =) Bäst att göra de nu på fm så kanske man kan göra något roligare sen på eftermiddagen :)

Ha en fortsatt trevlig dag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0