Marknad, Barnmorskan och Bvc

Nu är vi äntligen hemma. Började med att kolla lite på marknaden innan jag skulle in till bm. Köpte inte en enda sak. Inne hos barnmorskan blev det provtagning. Värderna var lite sämre idag.
*Äggvita fanns de så då ska vi göra en odling
*Blodtrycket låg på 120/85 och så har jag aldrig haft förr
*Har inte ökat i vikt, men magen växer och bebisen växer :)
*Hjärtljuden låg på 146 idag och jag tror fortfarande att de är en tjej. Idag skrev vi även förlossningsjournalen och vi skrev vad jag ville ha för bedövning. Blir rygg om jag hinner in och dem kan lägga den. Hoppas på de. Den var underbar :)
Bebisen är fixerad så nu är det bara att VÄNTA!!!

Sen var jag till bvc med lilleman och vägde och mätte honom. Han växer så de knakar.
Längd: 75cm
Vikt: 9540g
Huvud:48,5cm
Jag gissade rätt på längden men vikten var jag helt ute och cyklade på. Var säker på att han vägde över 10 kg.

Sen åt vi lunch och gick ut en sväng på marknaden igen. Köpte inget då heller. Tänkte köpa en tröja till L men de blev inte så.
Handlade mat och nu är vi hemma. Ska ta hand om lite saker. Sätta igång en tvättmaskin och fixa med disken.
Ikväll kommer svärmor och svärfar och äter pannkakor med oss :)

Ha en fortsatt trevlig dag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0