mamama

Igår sa Liam Mamama för första gången, och det var rätt många gånger på dagen. Förut har man varit osäker men nu tror jag att han säger de :) Han kan sitta och säga mamama när han äter, leker, går runt i gåstolen. Stora killen. Nu ska vi bara öva på att börja säga pappa också :)

Idag vaknade lilleman halv 7 och fick en flaska välling. Han somnade om och väckte sedan mig med att stå och snacka och skrika i sängen. Klockan var då kvart över 8. Blev frukost för mig då och sen fick han gröt halv 10.

Mötte upp Malin och vi tog en promenad till byn. Jag skulle till apoteket och affären och hon skulle träffa sin mamma en sväng och kolla på något. Vi möttes sen upp igen och gick hem. Lilleman somnade när vi gick hem men när vi kom in på gården var han vaken igen. Blev iaf en halvtimmes powernap för honom.

Blev att laga mat till honom och mig. Han fick korvstroganoff och jag potatisbullar, bacon, lingonsylt och morötter.

Nu på eftermiddagen har vi varit hemma. Har tvättat som vanligt och sen har Liam badat i badbaljan 2 gånger. Poolen var så smutsig så de skulle ta sån lång tid att göra ren den så han fick sitta i baljan och de gick nog lika bra. Han blir så glad när han får bada. Skvätter som bara den och skrattar hela tiden. Jag var nog lika blöt som honom efter hans stänkande. Haha :)


 


Mellan baden hade han en powernap igen. Den var också en halvtimme. Han har bara sovit en timme idag så jag hoppas han somnar gott ikväll :)

Dags att plocka undan lite saker och vänta på att ♥ ska komma hem så jag vet vad jag ska laga för mat. Kanske blir flingor och smörgås ikväll.

Ha en fortsatt trevlig onsdagkväll :)

Puss och kram

 

 

 

 



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0