Dagsutflykt vid kanalerna

Imorse så satt vi och funderade på vart vi skulle göra idag. Robban sa att vi skulle åka till ett ställe som heter Torsö som ligger utanför Mariestad. Vi stannade och åt lunch på en brygga vid vattnet. Det var mulet ute men riktigt fint ställe att sitta på. Hade de varit sol hade de varit underbart. Vi sa att vi skulle åka dit någon kväll och äta mat.

Liam ville inte ha hatten på sig, men som tur är det band på den.




Efter att vi varit och ätit åkte vi till Sjötorp och kollade på kanalerna. Först tog vi en fika och sen gick vi runt och kollade på slussarna när dem slussade båtarna. I sjötorp har dem spelat in en del scener av Göta Kanal.







Efter att vi varit där så åkte vi hem och hjärtat gick ut och klippte gräset och jag lagade mat. Blev hemlagad picata med ris och tomatsås. De blev rätt gott för att vara första gången jag gjorde de.
Jag saknar den maträtten från mitt gamla jobb uppe i Gävle.

Nu sitter vi och kollar på film på altanen som vi typ gör varje kväll. Ute på åkern, bara 10 meter från tomtgränsen så går det en älgkalv runt. 
Det springer en massa älgar här. Har nu sett varje dag i 1 veckas tid.



Snart är det sängdags för oss. Imorgon ska vi in till Skövde. Vi ska på dans på kvällen. Bandet som hjärtat spelade i förr ska spela så då tänkte vi åka dit. Först blir det nog lite shopping. Jag funderar på att köpa en ny telefon men vet inte riktigt vilken jag ska ha.
Vi beställde även ett hotellrum i Skövde imorgon kväll.
Liten minisemester 4 mil hemifrån :)

Ha en fortsatt trevlig kväll

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0