Dagsutflykt fredag den 1 juli

I fredags kom Liams farmor och farfar hem till oss och åt frukost vid 9 sen satte vi oss i bilen och åkte ner mot falköping-Ullricehamn. Vårat första stopp var utanför Falköping på ett ställe som heter Basta kvarn. Riktigt mysigt ställe. Vi tog en fika vid vattnet.







Efter att vi fikat fortsatte vi neråt och vi stannade och kollade på ett ställe där Änglagård spelades in. Vi hittade bara affären. Stora gården visste inte Robban vart den låg.



Vi åkte sedan vidare tillbaka till Falköping där vi lunchade.

På kvällen kom en kompis och hälsade på. Hon var och hälsade på sin sambos familj i Falköping och ingen av dem var hemma under kvällen så hon kom förbi och åt mat med oss.

Lördag:

Vaknade som vanligt tidigt. Liam ville inte sova så länge. Gick upp och åt frukost sen började jag tvätta lite. Innan lunch åkte vi upp till Ica och handlade mat. Robbans chef och fru skulle komma till oss på kvällen.

När jag kom hem blev det lite lunch sen så gjorde jag en cheescake. Robban och Liam somnade så jag hann med att städa en massa. Dammsuga, moppa och sen så gick jag upp på övervåningen och började röjja lite. Vi ska flytta upp vårat sovrum och sen Liams rum så då är det bara att börja städa där. Plocka ordning alla kartonger och sortera ut en massa skräp.

Vid 18 kom dem hem till oss. Blev en liten fördrink sen så blev det:

Förrätt:
Skagentoast


Varmrätt:
Grillat med färskpotatis, potatissallad, grönsaker och dressing

Dessert:
Kaffe & cheescake med jordgubbar

Det var en riktigt trevlig kväll.
Jag kunde inte sova ngt inatt. Jag var så trött men sov 10 min och sen vaknade jag. Sov nog bara totalt 3 timmar under natten så jag var lite sliten när jag gick upp kvart över 8. Men jag gav lilleman mat och sen åt jag själv. Sen var det bara att ta hand om sista disken som var kvar från igår.
Vid 12 tiden kom Liams faster med familj och hälsade på. Vi åkte senare och åt lunch inne i Lidköping. Lite senare på em åkte vi ut till spiken och där gick vi runt och kollade lite bland fiskbodarna och sen köpte vi oss en varsin mjukglass :) Riktigt mumsigt var de.

Nu sitter jag och hjärtat på altanen och bara slappar.

Ha en fortsatt trevlig kväll :)

Puss och kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0