Jul & Nyår

Nu har det varit jul och nyår så jag har inte varit så aktiv vid datorn.

23 december kom mamma, pappa, syster och bror ner för att fira jul med oss. Vi var hem till Robbans syster, sambo och Wilma för uppesittarkväll med bingolotto. Blev tacopaj och lite smått och gott.

Julaftonsmorgon så var jag uppe tidigt. Vi var tvungen att gå upp och göra skinkan tidigt för att den hade jag inte gjort. Sen åkte jag och pappa iväg till Citygross och handlade lite saker som saknades.
Kl 13.00 var det dags för julmaten. Mums vad gott det var och mycket mat också så vi blev mätt. Kalle Anka var de ju som vanligt men jag såg nog inte ens hälften eftersom jag har svårt att sitta still. Var och hjälpte till att ställa in allt i kylen.
Tomten kom och Liam fick rätt mycket saker:

* Presentkort på Kappahl av mitt gamla jobb i sandviken
*Pengar till sparkontot av Mormor och Morfar
*Presentkort Lindex av mina grannar i Gävle
*Pengar av hyresvärdarna vi har på gården
*Traktor av farfar
*Liten lastbil och spargris av farmor
*Kläder av mormor och morfar
*Kläder av faster med familj & bokstäver med LIAM
*Gröna hörselskydd av morfar

Sen var det bara myskväll med lite spel och kolla på tv.














Juldagen 25 december


Började morgonen med frukost sen tog jag, mamma, maria och wilma en promenad. Det var riktigt skönt att komma ut. Kl 1 kom Robbans bror med familj och då firade vi lite jul igen med mat och julklappar. Liam fick en mugg och en nappflaska då.
På kvällen spelade vi monopol. Jag vann som vanligt :)

Annandagen

Min familj skulle åka hem då och det var ett riktigt skitväder. Det hade kommit massa snö men resan hem för dem gick bra :)

Måndag

Vi hade tid hos BVC då för att mäta och väga Liam. Han var 55cm lång och vägde 4500g så han börjar växa nu. När sköterskan höll på med honom så kissade han på henne 2 gånger.
Sen var vi till socialkontoret för att kolla upp hur vi ska göra för att skriva på papper att Robban är pappa till Liam. Hon som har hand om dem ärenden hade semester så hon skulle ringa oss den 3:e januari.

Efter BVC åkte vi hem och städade och packade klart för resan till Gävle. Vi skulle åka på tisdag hade vi bestämt med mamma och pappa, men vi åkte en dag tidigare och det visste inte dem om :) Innan vi kom till Gävle stannade vi hemma hos min gamla chef i Sandviken och där fick vi mat sen åkte vi vidare och när vi kom hem så fick dem en chock men mamma blev glad att hon fick träffa Liam igen.

Grattis ELIN till lilla Ludvig. Han föddes den 28 december kl: 01.14 :)

Under veckan som vi varit i Gävle har jag hunnit träffat dem flesta, men svårt att hinna med alla. Vi träffade Madde & Jimmy och lilla Alexander sen fikade vi med Malin, Maria, Sofia, Hanna, Jossan, Emelie och Kim.

Jag var ner på stan varje dag för att hitta ett par byxor och linne till nyår men hittade inget :( Chansade och gick in på vero moda innan jag skulle ta bussen hem i torsdags och då hittade jag ett par byxor :) Det var svarta mammabyxor, men dem satt bra =)

Liam fick presenter när vi var i Gävle.
Massa kläder av mina kompisar. Tack allihopa :)

Nyårsafton

Jag tog en promenad med Liam till affären för att kolla efter en ersättning, men den verkar inte finnas någonstans så det är bara att leta vidare. Vi tog sedan en lång promenad så vi var ute en timme. Det var underbart :)
Blev sedan en vila och sedan var det dags att göra oss klara inför supén och dansen på parken i Gävle. Liam var så snäll hela kvällen. Vi gick och matade honom 2 gånger sen låg han i vagnen och sov med sina gröna hörlurar. Jag dansade 4 låtar med marcus sen 2 fox med älsklingen under kvällen. Jag orkade inget mer, men nu är det dags att börja ett nytt liv 2011. Ändra kosten och börja röra på mig. Vi åkte hem efter 12 slaget för att vi började bli trötta och vi skulle lägga liam också.

Lite utsmyckning på parken :)

Jag och älsklingen )´=)

Det syns att jag fortfarande har en massa kg kvar


Liam sover med sina hörlurar :)


Nyårsdagen åkte vi hem. Resan gick bra :) Det är så skönt att Liam sover när vi åker bil :)
När vi kom hem lagade vi lite mat sen blev det film i soffan. Jag var så trött så jag somnade i soffan.

Nu ska jag fortsätta plocka lite här hemma innan hjärtat kommer tillbaka. Han skulle ut till jobbet en sväng och lasta sin lastbil tills imorgon då han börjar jobba igen.

Ha en fortsatt trevlig kväll :)

Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0