11 Januari 2011

Igår skulle jag ha en städ dag, men kom inte så långt. Fick besök av IDA och vi pratade och åt mat och fikade så klockan tickade iväg. Sen kom Robban hem och då åkte vi upp till affären och handlade lite mat och godis sen hyrde jag en film också. Robban skulle på möte så jag ville ha något att göra. När vi kom hem så var Robbans kusin förbi och Liam fick en riktigt mysig elefant =)

Idag gick jag upp 7 för att göra mig och lilleman klar för babycafét i Götene. Vi gick och mötte upp Anna & Astrid halv 9 för att det öppnade halv 10. Det tog oss bara 35 minuter att gå fast det var snorhalt. Uppe på cafét var det bara jag och Anna och dem som har hand om de. Vi satt och pratade lite men senare så kom det en tjej från våran mammagrupp och en annan tjej. Det var riktigt trevligt.

Liam & Astrid


Jag hade tid hos barnläkaren på bvc för att kolla vikt och längd, men sen även huvudet eftersom det växt så fort enligt kurvan, men läkaren är helt säker på att dem skrivit fel när dem knappat in i datorn. Hans huvud kunde ju inte ha växt från 35,5 cm till 39,6 på 2 veckor och 4 dagar. Han tror att huvudet var 38,5cm för att det är så normalt med kroppen. Nu är det 40cm. :) Man blir ju orolig när det var så konstigt på kurvan.
Han vägde 5015g & var 57cm lång:) Han följer kurvan så fint :)

Nu är jag hemma och nu äter Liam så jag hoppas jag får äta sen :)

Idag skulle jag försöka städa lite men blev inget. Tog bara hand om tvätten sen somnade jag i sängen med Liam i 1½ timme. Det var riktigt skönt. Ska försöka ta och sova middag med Liam ibland för det behöver jag verkligen göra.
Nu på kvällen så badade jag Liam och han gillar det :) Han ligger bara där och myser och säger inte mycket. När man tar upp honom så blir det ett j*vlar liv.





Han fick ligga i babygymmet och då blev det tyst igen. Han gillar nog att ligga där för att han kan sparka lite på sakerna som hänger.
Robban låg nyss och mös med honom så han spydde ner honom och sig själv. Han luktade ju så gott nyss men nu luktar han spya igen :(







Nu ska jag kolla på tv en stund sen blir det att krypa ner i sängen.

Ha en fortsatt trevlig kväll

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0