Sommarland, kalas och cykelsits

Den här helgen har vi haft fullt upp varje dag. I lördags kl halv 10 skulle vi åka till Skara sommarland. Såklart när vi satt oss i bilen bajsade Liam så de var bara att gå in igen. Tror jag sprang in 5 ggr innan vi kom iväg. Det var Nobina, västtrafik som bjöd all sin personal på entré och fika. Det var mulet och sen kom solen. Det som är tråkigt när man är gravid är att man får inte åka några attraktione

Sötnosen min :)


Bild 2: Kusin Saga, Kusin Wilma, Malin och Liam

Bild 3: Coolingen har lånat farbrors glasögon

 

 

Efter 1 tiden skulle vi gå och äta men de var ju ingen ide att äta inne på sommaland. Var ju sånna köer i alla restauranger så vi åkte in till Skara och åt på en grill. Blev ett hamburgemål för oss.
Åkte sedan hem och slappade. Fick Liam att sova sen somnade jag och Robban på soffan en stund. Det var riktigt skönt eftersom vi skulle på kalas hos Liams faster på kvällen.
Det blev mat och tårta. Vi fick inte liam att somna förrän klockan var 11 eller om de nästan var senare.

Kl var runt 3 när vi gick och la oss i husvagnen.

Blev inte mycket sömn den natten. Liam vaknade 7 och sen fick han en flaska. Han ville inte somna om alls. Han bara skrek och klättrade. Kl 9 gick vi upp och åt frukost sen  åkte vi hem en snabbis innan vi åkte in till Skövde och kollade på cykel till Robban och Anders och en cykelsits och hjälm till Liam. Grabbarna hittade en varsin cykel på Biltema och vi köpte en hjälm till Liam. Cykelsitsen där var ju inget att ha så vi svängde in på Coop och där hittade jag en bra och stadig sadel. Visst fick jag betala mer men kvaliteten var ju 100 % bättre. Fick betala 499kr och det tycker jag den var värd.


Åkte sedan hem och monterade cyklarna och sitsen. Är väl inte de lättaste att få ihop dem. Det tog ett tag. När vi skulle sätta på sitsen på min cykel så var vi tvungen att ta bort de stora låset som jag hade i hjulet, för annars gick den inte att ha på. Så nu har jag bara ett tunt fjantigt lås. Måste upp till Götene imorgon och fixa ett rejält lås så att ingen snor cykeln.
När vi fått ihop allt tog vi premiärturen upp till byn och köpte glass. Liam var så trött så han satt och halvsov och skrek ibland.
Imorgon när vi ska cykla går de nog bättre. Han måste ju vänja sig med den.

Liam åker kundvagn inne på Biltema


En trött kille testar sin hjälm och cykelsits :)


 

Idag har jag tvättat 2 maskiner, vikt ALL rentvätt och plockat undan samt tagit fram dammsugaren. Nu blir det en liten paus innan jag fortsätter.
När lilleman vaknar blir det lunch. Får försöka göra lite saker när han är vaken men det är ju inte de lättaste. Han ska ju bara klättra på allt.
När jag låg på golvet och lekte med honom idag så ställde han sig mot mig och släppte taget i 3 sek innan han ramlade. Snart står han själv och går.

Ha en fortsatt trevlig dag allihopa :)

Puss och kram

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0