Hemlagad mat..

Idag ringde min svärmor och kollade om jag ville följa med och handla. De var riktigt bra att hon ringde. Jag hade verkligen TOMT i kylen. Fanns inte ens mjölk och bröd. 
Handlade en del så nu finns det mat för några dagar framåt.
När jag kom hem gjorde jag en STOR sats med köttbullar. Var på 1,6 kg köttfärs så nu har jag mat några dagar. Vid 5 tiden så blev de mat för mig och Liam. Han fick 2 köttbullar, 1 potatis och gräddsås som jag mosade ihop och han verkligen älskade de. Nu kan han äta de med mig på dagarna.
Sen gjorde jag även storkok av  korvstroganoff och ris till honom. Det blev 6 lådor så då har han lite mat att äta när vi är hemma. Burkmat blir det bara när vi åker iväg. Får se om matkostnaderna sjunker lite. Det skulle verkligen vara bra.

Fick hem ett utdrag från ica vad vi handlat för under 2 månader och jag fick en chock. Kan inte fatta att de är så många 1000 lappar. Den var uppe på 9000 kr på 2 månader. Det blir så när man springer och småhandlar hela tiden. Det är inte konstigt att man går back varje månad. Nu ska jag från och med denna månad skriva upp vad jag handlar för och se om de kan minska.

Liam fick bada nu på kvällen och de gillade han som vanligt. Han är HELVILD när han sitter i baljan. Det ska skvättas och klättras ur hela tiden. Jag är alltid dygnsur när jag har badat honom.

Nu ska jag ta och ge honom en flaska välling sen får han gå och sova. Han är så gnällig och skriker så de är nog dags att inta sängen.
När han sover ska jag ta hand om disken efter matlagningen och vänta på att hjärtat ska komma hem.

Imorgon är det besök hos barnmorskan. Får se vad hon säger då. Blir nog första gången dem mäter magen. Den växer så de knakar tycker jag.

Ha en fortsatt trevlig kväll :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0