Riktig bakdag :)

Idag har jag städat och tvättat de sista som var kvar i tvättkorgen, men den fylls ju på så fort robban kommer hem med sina jobbkläder.
Cyklade upp till Götene idag, fast jag fick gå halva vägen för att jag fick ont i magen. Magen är ju ända upp till revbenen nu så de blir jobbigt att sitta lite lutat framåt. Köpt äntligen hem bakpulver så jag kunde baka äppelkaka :)

Den blev riktigt fin :)

Före gräddning


Färdig kaka :)



Kvällsmaten idag bestod av tacopaj :)
Trodde aldrig att jag skulle få ihop den men den blev riktigt god.
Som tur blev de en halv kvar så då har vi till lunch imorgon också. Slipper jag ställa mig och laga.





Så nu är jag mätt och ligger i soffan och bara tar det lugnt :) Skönt de med. Blir äppelpaj till fika lite senare idag om det finns plats i magen ;) Men liten plats borde de finnas där tycker jag.

Försöker få lilla Molly att ligga still men full fart på henne och hon hoppar upp på högtalarna. Hon har varit så lugn på dagen, men lite bus också men nu är hon hemsk.
Önskar att hon låg som hon gjorde på dan :)









V.30
Nu går jag in i den sista fjärde delen av graviditeten. Om ca 8-12 veckor kommer jag sitta med min lilla älskling i famnen :)

Fostret fortsätter att öva på att andas genom att röra bröstkorgen in och ut. Det kan kissa och dricka ca 1/2 liter fostervatten om dygnet. Fjunhåret på kroppen reduceras. Benmärgen producerar nu de röda blodkropparna.

Har du förvärkar? Din livmoder förbereder sig på förlossningen på detta sätt.

Graviditetshormoner gör dina ledband mer elastiska och mjuka. På grund av detta kan du uppleva ryggsmärtor. Försök räta upp ryggen när du sitter och står, även om du nu har olika vikt fram och bak på kroppen. Bli medveten om din hållning!

Fostrets längd: ca. 37,5 cm
Fostrets vikt: ca. 1550 g

Nu ska jag ta och fixa fram lite fika och kolla på idol.

Imorgon ska jag ut och dansa för första gången på 3 månader. Blir väl några fox men de kan vara skönt att komma bort. Tråkigt att sitta ensam hemma för att Robban ska ut med sina arbetskamrater.

Ha en fortsatt trevlig kväll

♥Puss och kram♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0