I Gävle

God morgon eller nästan förmiddag.
Vaknade redan halv 6 när katten kom och väckte mig och skulle ha mat. Gick upp halv 8 idag för att jag var tvungen att boka en tid hos tandläkaren för att det släppt en liten bit på en tand. Känns vass och bäst att göra de när man nu är hemma i Gävle.

Det är så skönt att vara hemma igen. Träffa alla underbara vänner.

Söndag 5/9
Tog tåget från Skövde vid 09.47 och var uppe i Gävle 13.54 så de gick rätt fort. Resan gick bra men under en halvtimme mellan Skövde och Sthlm mådde jag så illa. Trodde jag skulle spy. Gillar inte att åka bakåt och de var så hela resan. Rätt jobbigt men jag klarade mig iaf. När jag kom hem till Gävle blev det nybakad äppelpaj inne hos grannarna och sen så åkte jag ner på stan för att träffa Maria, Emelie s, Hanna & Sofia. Vi åt mat på Östens Pärla och efter de hämtade vi upp Elin och det blev en fika på Wayens coffe. Resten av kvällen blev bara hemma i soffan. Skönt de också.

Måndag6/9
Igår morse var jag uppe med tuppen. Vaknade 20 i 8. Kan inte förstå att jag vaknar så tidigt här. Men kan ju vara så att jag får sova nästan hela nätter utan att bli väckt av ngn. Tog bussen till Sandviken och hälsade på gamla jobbet och åt lunch med Sandra, Oskar & Per sen åkte jag och Sandra till Valbo. Blev lite shopping där. Fick äntligen tag på ett par mammabyxor (jeans) som såg bra ut :) (Kommer upp bild på dem sen) spjälskydd till bebissängen, ljus, tallrik+mugg från ikea och sen även en svart lite längre t-shirt :) Ska se om jag tar mig en sväng på stan idag också och försöker hitta mig en till tröja. Behöver få tag på en till.
Sen tog jag bussen in till stan där jag mötte Maria. Vi tog en fika sen så kollade vi runt lite. Efter 7 hämtade Emelie upp mig på stan och vi åkte och käkade max. Tog med de hem och kollade på Ullared. Såg inte hela för att Kim kom förbi så vi snackade lite grann.

Tisdag 7/9
Ligger för tillfället i sängen. Har ju ätit frukost å så men var skönt att krypa ner en stund. Ska klippa mig om en och en halv timme sen åker jag och träffar Johanna och lilla Thea :) Ska bli mysigt de. Sen ikväll är jag inte säker på hur de ser ut.
Väntar även på att rektorn på min gamla skola ska ringa upp mig. Behöver ha mina betyg utskrivna för att dem har nog försvunnit i flytten. Dem är spårlöst försvunna.

Ha en bra dag allihopa så hörs vi.
Ojj nu är de fart på den lilla :)

Puss och Kram

Emelie & Tuva myser i soffan :)


Tuva äter frukost med mig :)

Mina NYA mammabyxor :)


Nya tröjan



Grod kopp & skål



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0