Föräldrargruppen har börjat!

Igår började jag på föräldrargruppen. Vi är 4 förstföderskor i november. Det var 3 par där eller 2 par och sen jag. Robban kan inte följa med så jag får gå själv, men får ta hem lite papper och filmer så han får läsa. Vi fick träna på att knipa igår och de gick väl inte så bra. Hon  sa att vi skulle göra de när vi besöker toa och även kan vi testa när vi ligger i sängen. Fick även lyssna på en avslappningsskiva. Tror att jag somnade till några minuter. Var riktigt skönt. Tror att jag ska köpa mig en sån och göra de någon gång i veckan. Sen visade hon hela processen från värkar fram tills bebisen har kommit ut. Hon hade en docka och ett beckene som hon berättade om och visade. Intressant var de, men lite läskigt också. Nästa gång blir de smärtlindring och kolla på en förlossningsfilm. Den ska jag låna hem så robban kan kolla på.

Var in på Ica och handlade sen cyklade jag hem och fixade mat. Blev pastasallad med lite blandade saker i. Mums va gott de var.

Inatt har jag sovit skapligt, men vaknat av att Molly hoppat runt och sen bet hon mig i tån en gång men de får man väl räkna med. Nu springer hon runt och bara hoppar på allt. Rolig liten katt de.

Nu ska jag fixa lite lunch och tvätta. Sen blir det nog att baka en äppelpaj tills ikväll :)

Ha en bra dag

Puss och Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0