30 oktober

Igår var trygg hansa hos oss. Hon snackade i 2 ½ timme om försäkringar. Var mest om bebisen och mig de skulle handla om, men tror att hon fick Robban att byta. Jag täcknade till bebisen men den ska vi starta så fort den kommit :) Om en månad ungefär. Den kostade mer än min försäkring. Trodde jag aldrig att den skulle göra.

Sen var vi ut till Lidköping och Robban släpte av mig vid Jysk så där köpte jag ett täcke, kudde, påslakan & underlakan till vagnen. Sen gick jag vidare in till stan och köpte 2 små tunna mössor på H & M. Gick sedan vidare till Babyproffsen som ligger minst 1 km från stan. Jag var helt slut när jag kom dit. Men där inne köpte jag skydd till hjulen på vagnen så man kan ha den inne utan att det blir skitigt på golven, sen blev det ett froteunderlag till vagnen också. Är ju alltid bra att ha ifall att det händer en olycka. Lättare att tvätta den än madrassen i vagnen. Sen tog jag en sväng in till Kappahl och där hittade jag en tjockare mössa som jag letat efter så länge :)

Skydden till hjulen

1. Den tjockare mössan

2. Den tunna mössan

Magen idag v.36+1

Den har nog börjat sjunka nu ser det ut som. Tycker att den kan komma inom 2 veckor. Är så tungt att bära på. Har så ont i ryggen. Jobbigt att sitta och gå länge. Ligga på sidan går bättre. Jag har funderat på om jag ska gå på gravidmassage.



Vi var även ut till Robbans jobb för att han var tvungen att ta emot gods för ingen annan var på gården. Sen åkte vi hem och vilade en stund innan vi skulle hem till Mia, Anders & Wilma. Blev mat där. Riktigt skönt att slippa laga maten igår. Bakpotatis och skagenröra åt dem, men jag fick kyckling och curry röra och kebabröra eftersom att jag inte äter skaldjur.

Vi åkte hem och kollade på Wallander sen somnade jag.

Idag har jag plockat upp, tagit hand om disk, tvättat nya sängkläderna till barnvagnen , bytt till nya kuddar som jag köpte till våran säng. Snart ska jag hänga upp tvätten som är i maskinen och dammsuga som man får göra här varje dag eftersom katterna skvätter ut sand och drar med sig allt runt i huset :(

Får se vad som händer resten av dagen/kvällen.

Ha en fortsatt trevlig helg!

Puss och Kram


Kommentarer
Postat av: annelie berg

åå så sött!

2010-11-01 @ 11:02:00
URL: http://annelieberg.se
Postat av: Malin

Japp de är sött :) Gillar verklige mössan :)

2010-11-02 @ 09:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0