Torsdag och helg imorgon

Kan inte förstå hur tiden kan gå så fort. Imorgon är det helg igen. Igår var jag på mammagruppen och det var trevligt att sitta och prata lite. Sen när jag kom hem lagade jag tacos. Mumma var det. IDAG är det exakt 6 veckor kvar tills beräknad förlossning men den lilla kan ju dyka upp om 4-8 veckor. Hoppas jag går tiden ut. Det skulle vara bra. Imorgon får vi äntligen hem vagnen. Kommer väl gå runt inne med den :P



Info om V. 34

Hickar fostret? Det är helt normalt! Du märker det genom att känna rytmiska rörelser i magen. Det kommer att fortsätta hicka en del efter födseln också.
Fostrets fot eller hand kan ibland puta ut på din mage. Genom att pressa mot foten eller handen drar barnet till sig kroppsdelen. Kanske det kort tid därefter sätter tillbaka foten av nyfikenhet. "Vad händer nu? Händer det igen? Detta var skojigt!" Tänk att du nu kan kommunicera med ditt barn! Ungefär vid denna tid fixeras de flesta foster med huvudet ner i bäckenet. "Nu vill jag snart ut!"
Din mage är tung som bly nu. Ditt barn har fått mindre plats att röra sig på, men är lika aktivt som förut.

Vissa kvinnor måste av olika orsaker föda med hjälp av planerat kejsarsnitt.
Din mage är nu stor och fin. Kom ihåg att fotografera.

Fostrets längd: 42,5 cm
Fostrets vikt: 2400 g


Nu ska jag ta och göra mig klar. Före 11 kommer svärmor och hämtar mig. Ska på höstmarknad nere i Götene. Det kan bli spännande =) Får se om jag hittar något roligt, men ska hålla hårt i pengarna eftersom det kommer gå lite imorgon när vagn ska hämtas å en massa andra saker.

Ha en fortsatt trevlig dag allihopa :)

Mamma och pappa längtar efter dig nu =)

.


Bilderna är tagna idag och jag ser höggravid ut. Men är ju som sagt 6 veckor kvar. Undra hur jag kommer se ut då...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0