Lördag 9/10-2010 Shopping på Ullared (Långt inlägg med en del bilder ) ;)

Vaknade långt före 8 och gick upp och duschade sen var det dags för frukost. Var en lagom stor buffé. Hotellet och matsalen var i engelsk stil.



Hjärtat äter frukost




Sen åkte vi iväg till Ullared. Klockan var lite efter halv 10 när vi kom dit och då kvar det KÖ. Vi hämtade våra vagnar och ställde oss där. Tog 1 ½ timme att komma in, men som tur var det underbart väder så de var ingen fara med att stå ute och vänta.

Köerna gick runt, runt, runt.


Inte långt kvar in nu :)


Mitt nr på kundvagnen


När vi kom in var det fullt med folk. Var svårt att komma förbi för att dem parkerar ju vagnarna huller om buller. Roligt att se att gubbarna sitter på bänkarna och tanterna springer runt i varuhuset och plockar på sig. Var ungefär lika hos oss :) Robban drog vagnen och jag handlade :) Men han hittade också lite saker.

Här kommer bilder på de jag handlade. (Allt kommer inte att vara med)


Amningskudde 179 kr(butikspris över 300kr)


Hängmobil eller vad de kallas till spjälsängen 189kr


Overall 169kr
Köpte den eftersom jag tror de är en tjej. Men blir de en kille får jag spara den ;)


Overall 129kr med snobben


Overall strl: 50/56. Blir den som bebisen får ha på sig påväg hem från sjukhuset :)
99 kr


Ett babygym 399 kr. Lite billigare än i en vanlig butik.

Spjälsängsskydd med Nalle Puh 129kr


Badtermometer
Schampo & badolja
Nagelsett
Borste
Skedar
2 nappflaskor
Flaskborste
Tops
Bitring 3 månader och uppåt
Nässug

Robban hittade skyltarna till bilen :)



Till vagnen 60 kr


Små vantar


Söt dress och 2 par strumpor


Nalle Puh body 49 kr


Pjamas


Body strl 56


Snuttefiltar


Köpte 2 lika dana snuttefiltar i fall att en går sönder.


Badhandduk


Hållare till nappar, men den passar inte till dem jag har köpt.


Mysfilten som ska med till BB


2 uppsättningar med sängkläder
2 lakan
1 kisskydd till sängen


Lite hjärt tavlor för att fixa till hemma.


Sen blev det en massa andra saker som jag inte har kort på. Det skulle bli ett långt inlägg då.
Totalt gick lördagens shopping på 4000 kr

Åkte sedan hemåt mot Falkenberg och då stannade vi på vägen och kollade vart dem har alla teatrar med Stefan och Krister på sommaren. Ett riktigt fint ställe :)







Nästa sommar ska vi försöka åka dit och kolla på en pjäs :)

Sen blev det att åka tillbaka till hotellet och göra oss klar för att gå ut och äta på ett av stans populäraste restaurang.



Jag tog pasta bolognes och dem andra åt kött, fisk och en annan pasta. Det var bara en massa krångel med maten. Dem hade missat en massa saker. Robban hade inte fått det han skulle så vi fick säga till, sen var det så att dem som åt pasta kunde inte äta för att den var så stark.





Robbans efterrätt som jag var tvungen att smaka på :)
Vaniljglass med några bär som var blandade med chokladsås och lättvispad grädde på toppen :)

Sen vandrade vi runt en sväng på stan och kollade men vi gick sedan hemåt mot hotellet eftersom att vi bestämt oss för att åka till Ullared och shoppa på söndag igen :)



Kommentarer
Postat av: annelie berg

Vad roliga grejer och vilket bra pris!

2010-10-12 @ 17:58:24
URL: http://annelieberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0