4 veckor kvar :)

Godmorgon :)
Vaknade tidigt idag för att ringa till försäkringskassan och jag kom fram på en gång :) Första gången jag inte behöver sitta i kö och vänta en halvtimme. Ska fixa med E-legitimation så jag kan fixa med mina dagar på nätet istället för att skicka in en massa dagar.
Idag kommer det hem någon dam från Trygg Hansa som ska prata om försäkringar. Sen ska vi till Lidköping och handla de sista som behövs nu innan bebisen kommer om 4 veckor. Dags att göra frukost och sen städa upp lite.

V. 36

Fostret kissar ca 30 ml urin per timma i graviditetsvecka 26. Det betyder att fostervattnet tillsätts ca ½ l. urin varje dag. Detta rensas genom moderkakan som nu väger ca 500 g, är ca 20 cm, i diameter och ca 2,5 cm tjock. Fostrets hud slätas ut.

Vissa får ökad tendens till havandeskapsförgiftning mot slutet av graviditeten. Var uppmärksam på svullna anklar, stor viktökning, huvudvärk och magsmärtor. Är du orolig? Ta kontakt med barnmorska eller läkare.

På graviditetskontrollen kommer läkare/barnmorska att göra rutinmässiga undersökningar som visar om du ev. har havandeskapsförgiftning.
Förstagångsföderskor har större risk för havandeskapsförgiftning.

Fostrets längd: ca. 45 cm
Fostrets vikt: ca. 2900 g




Ha en fortsatt trevlig dag :)
Puss och Kram


Kommentarer
Postat av: Pernilla - ung blivande mamma

Ne, nu är det inte långt kvar för någon utav oss :D

2010-10-30 @ 10:51:13
URL: http://lamammavita.blogg.se/
Postat av: Malin

Ne nu går det fort :P Får se om jag går tiden ut :P Ibland känns det som den lilla vill komma ut. Har ju tryck och molnande mensvärk rätt ofta :P Får väl se :)Jag tror iaf att den kommer i November. Jag hoppas verkligen inte jag går över till December.

2010-10-30 @ 11:27:43
URL: http://jennymalinvicktoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0