V.37

Nu är det verkligen inte långt kvar :) Idag har jag varit hos barnmorskan och de såg bra ut. Tog prov för att jag är negativ så dem skickades iväg till Skövde. Sen vägde jag mig och jag hade bara gått upp 1 kg :) Underbart så jag står på 80 nu. Hoppas jag håller mig så jag inte går upp så mycket mer men räknar med att jag kommer att när graviditeten är slut gått upp som mest 18 kg. Är uppe i 15 kg nu.
Sen mätte vi magen och den har börjat sjunka och bebisen var fixerad. Bara några mm tills den ligger exakt som den ska så nu får jag väl ut och springa så den fixar till sig..Ne den kommer när den kommer. Sen låg hjärtljuden på 148 igen.

Lite info om v. 37

Mellan graviditetsvecka 37 och 40 kommer huvudet (eller stjärten vid sätesbjudning) att fixera sig i ditt bäcken. Du kommer att känna att fostrets position förändras något, och uppleva en slags tyngdkänsla ner mot underlivet.

Graviditetsledigheten börjar denna vecka. Det är viktigt att du nu använder tiden till att vila och förbereda dig inför förlossningen.

Har ni inte köpt in det ni behöver av babyutrustning är det hög tid nu. Tänk på att den minsta storleken med babykläder ofta inte blir så mycket använd, därför att babyn växer så snabbt. Om du föder en stor baby (4 kilo +), blir den minsta storleken kanske för liten.

Magen är i vägen och händerna når inte fram! Känner du dig klumpig? Du är garanterat inte den första, och inte heller den sista! Din livmoder väger nu ca 1 kg i motsats till ca 60 g, som den skulle vägt om du inte var gravid. En tröst är att vikten ofta stabiliserar sig nu mot slutet. Nattsömnen störs säkert av en aktiv krabat, täta urineringar och svårigheter med att hitta en bra sovställning.

Det stämmer på mig nu!

Fostrets längd: ca. 46 cm
Fostrets vikt: ca. 3050 g

 

Såhär ser jag ut idag




Efter att vi varit till barnmorskan åkte vi och köpte nya lampor. Det var tre stycken i huset som hade gått. En av dem var på toaletten. Åkte sedan vidare till Ica och handlade mat. Blir ju tomt i kylen rätt snabbt tycker jag. Sen fyllde jag på frysen med lite färdigmat ifall att jag inte orkar laga lunch ngn dag. Dem kommer nog till användning när bebisen kommit så det är bara att ta fram,, men inte de nyttigaste men får gå ibland. Var och fikade efter de. Robban blev sugen så han tog kaffe och bakelse och jag festis och ngt wienerbröd med choklad.

Nu ligger jag i sängen och slöar. Snart blir det lunch och sen vet jag inte vad vi ska göra idag. Kanske att jag tar mig ut en sväng för att det är så underbart väder idag också :)

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: hanna

gullig bebismage :) hoppas det ploppar ut snart !

2010-11-11 @ 11:16:48
Postat av: Malin

Ja de hoppas jag också att den gör snart. 2 veckor kvar men jag tycker den kan komma i helgen :) Längtar efter H*n nu :)

2010-11-11 @ 19:42:45
URL: http://jennymalinvicktoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0