10 dagar kvar!

Bygdegårdsfesten var bra i lördags, men jag var helt slut när jag kom hem efter att ha hjälpt till från halv 6-halv 3. Maten började kl: 19 så då skulle de ut. Var kallskuret och potatisgratäng och sallad. När dem kom med maten sa jag att de kommer inte att räcka med gratäng och sallad. Det var 6 gratänger i små formar som tydligen skulle vara 1 form för 15 pers, men dem måste ju tänka att bönder äter en del så den tog ju slut. Vet inte om alla fick, men de tror jag inte. Sen var det 2 ½ skål med sallad och det är inte heller mycket. Som dem räknade var det nästan 90 pers+ att vi var väl 6 i köket, men vi fick ingen mat. Det var slut. Några skivor med rostbiff åt vi.
Sen blev det lite dans med hjärtat. Skönt att röra på sig lite. Men de var väl 5 foxlåtar. Vid städningen blev det jobbigt. Jag fick värkar, men dem kom och gick. Önskade ju att det skulle starta i helgen men de gjorde de ju inte. Var sammandragningar när vi städade. Blev ju en massa disk och burkar, flaskor och annat skräp så de tog ett tag att städa.
När jag kom hem och tog av mig kläderna så såg jag att mina fötter och vader hade svällt. Jag har fått vatten i kroppen nu. Sen har jag även fått tagit av mig ringarna, men bäst att göra så man inte får klippa av dem.



Igår var jag trött. Jag gick inte upp förrän 10. Sen åkte vi till svärmor och svärfar och firade fars dag. Blev lunch där.
Sen på kvällen var det dags för dans till Wahlströms. Skönt att röra på sig lite. Blev 8 fox och 2 bugg. Buggen var hemskt. Sista minuten av låten hade jag så ont i benen å bebisen tryckte neråt :P


Idag har jag tvättat å fixat lite så nu ska jag snart ta och dammsuga sen lägga mig i sängen och kolla på en film. Har ju så ONT i ryggen :(
Ajj bebisen sparkar å har sig. Trycker neråt idag också men de är ju ett gott tecken :)

Magen idag v. 38+4 :)
Nu har den verkligen sjunkit :)




Nu är jag verkligen stor å de börjar bli riktigt tungt. Endast 10 dagar kvar till beräknad dag, men jag hoppas ju den kommer tidigare, men men får väl vänta å vänta som dem flesta förstföderskorna.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: annelie berg

Å herreguuuud!! Vad fin du är oo vad spännande det börjar bli :)

2010-11-15 @ 17:07:01
URL: http://annelieberg.se
Postat av: Maria H

Oj vad den har sjunkit! Nu är det inte långt kvar... Och även fast du är höggravid så är du så fin!!! Själv har jag gått upp mellan 20 och 30 kg med varje barn och då är det inte bara mage kan jag säga. ;)

2010-11-15 @ 19:53:52
Postat av: Malin

Annelie: Tack, ja de börjar bli spännande nu. Igår hade jag känningar och trodde de var dags men dem avtog :(

Maria: Ne de är bara 9 dagar. Jag hoppas verkligen den kommer snart :) Magen har verkligen sjunkit. Syrran hade sagt till mamma att jag hade en ful mage, men den blir ju inte superfin när den sjunker..

2010-11-16 @ 10:06:08
URL: http://jennymalinvicktoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0