Personaldag med utbildningar!

Hej!

Idag var jag tvungen att kliva upp kl: 05.30 för att jag var tvungen att åka med robban in till stan. Vi åkte vid 6 för att han hade inställelsetid på jobbet kl: kvart i 7. Min utbildningsdag skulle inte börja förrän kl 8 så jag var rätt trött när jag kom till jobbet en hel timme innan allt skulle börja. Som tur var det öppet in på jobbet så jag kunde gå in och sätta mig. Så jag läste Göteborgsposten och åt min frukost.

Utbildningen började 20 minuter för sent för att Anticimex som skulle ha första utbildningen om Livsmedel hade missuppfattat tiden. Efter de var det dags för att gå ut och ha Brandutbildningen. Alla fick släcka en eld med en brandspruta och sen fick vi täcka över en docka med en brandfilt. Sen var det dags för utbildning HLR= Hjärt & Lungräddning. Jag har varit på den förr men det är alltid bra att göra de flera gånger och hålla minnet färskt.

Dags för lunch sen kom Securitas och informerade vad dem gör på campingen och vad dem kan hjälpa oss med i olika situationer. Turistbyrån var också på besök och berättade lite om Lidköping och Götene/Kinnekulle. Dem berättade hur vi skulle visa turister vart dem kunde få sin information om alla sevärdheter. Jag har inte sån stor koll för att jag nyligen har flyttat ner, men när jag är ledig ska jag försöka åka runt och kolla lite för att det är sån fin miljö här nere runt värnen. Det var väl en skapligt  dag.

Slutade vid halv 3 så jag tog bussen hem och handlade lite innan det var dags att promenera hela vägen hem. Är nog 4 km tror jag så jag var rött trött när jag kom hem. Lagade mat sen blev det jordgubbar och mjölk efter de sen somnade jag i soffan. Så nu är jag nyvaken och ska väl sova om en timme tror jag. Hjärtat börjar jobba imorgon kl 5 men jag är ledig. Skulle vara ledig tisdag till torsdag men jag tog en tjejs pass på onsdag kväll men skönt att vara ledig imorgon. Då ska jag tvätta lite och fixa hemma sen blir det nog att slöa i en solstol också om vädret blir bra. Måste ju på på när man är ledig.

Nu ska jag slöa lite. Ha en fortsatt trevlig kväll.
Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0