Ledig dag +Ams

Idag har jag varit ledig. Känns skönt. Har cyklat in till Götene och tagit bussen in till Skara för att gå på arbetsförmedlingen. Tjejen jag träffade var riktigt trevlig. Vissa handläggare brukar ju vara griniga på ams. Sen åkte jag hem igen. Var in och handlade och cyklade hem igen. Var rätt tungt att cykla med en korg full med mat, och en väska och en till påse på styret, men de gick bra.
Har lagat lyxig mat idag, brukar ju inte bli mer än snabbmat när jag lagar när jag är ensam men idag så köpte jag med mig färsk lax som jag strödde på med citronpeppar. Stoppade in den i ugnen i ca 10 minuter. Sen blandade jag ihop en halv burk vanlig créme fraiche & en halv med tomat och basilika. Den kokade jag upp innan jag hade på den över fisken. Sen hade jag också skivad tomat på fisken innan jag hälde på såsen. In i ugnen i ca 5-10 minuter.( tills den fått lite färg). Blev kokt färskpotatis till. MUMS de var gott.

Sen har jag legat ute i solen, såklat somnade jag där. Gör jag jämt så jag var lite röd. Nu är det molnigt och kallt ute så nu blir det att passa på att pyssla lite innan hjärtat kommer hem. Han har varit upp till Gävle och hämtat en bil som pappa köpt till mig. Visst, jag har inte körkort men han köpte den för den var billig :) Syrran följer också med ner. Hur ska hon klara av att vara på landet tills nästa onsdag när hon och jag åker hem till Gävle ;)

Ne nu ska jag bädda sängen och dona lite innan den kommer hem. Blir att vi åker ut och äter idag och spelar minigolf tror jag :)

Ha en trevlig kväll allihopa.

Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0