Förkortad version av förlossningen

Måndag den 6:e december ringde jag in och ville komma in till förlossningen för att kolla upp hur barnet mådde eftersom jag gått så långt över, men allt såg bra ut så jag fick åka hem. Sen så på tisdag natt ringde jag och hade så ont så jag ville komma in igen, men allt såg bra ut så dem skickade hem mig med alvedon och sömntablett. Onsdag fm åkte jag in kl 11 för att mina värkar bara blev värre  värre när vi kom hem på natten. Jag blev då inlagd på förlossningen och vid 12 så fick jag morfin och sömntablett. Jag sov fram och tillbaka i 4 timmar och fick värmekuddar, men mina värkar bara ökade hela tiden. Blev dusch två gånger och jag gick runt och hade ont och grinade hela tiden. Hade så svårt att slappna av och andas när värkarna kom. När klockan var 2 hade jag så ONT. Kunde knappt gå så jag testade ett bad i 20 minuter men det hjälpte inte alls. Gick upp och jag pratade med barnmorskan och sa att jag ville snittas för att jag hade så ont, men hon kollade och då var jag öppen 6 cm och hon förstod att jag hade haft så ont. Dags att förbereda för förlossningen, Jag testade lustgas men mådde så illa å blev ur så jag valde ryggbedövning istället. Ajj va de gjorde ont men jag blev iaf bedövad. Var lite svårt att känna när värkarna kom när jag skulle krysta, men jag fixade de iaf. Från att jag började krysta så var han ute på 25 minuter. Barnmorskan var så imponerad av mig eftersom jag haft så ont och knappt någon kraft kvar när jag skulle krysta, men den kom tillbaka då. Jag är så nöjd att jag fick ut den stora bebisen. Men sen var det dags att sy och det var en del så jag har haft svårt att gå, men det börjar gå över nu. Istället har brösten blivit 2 strl större. Så jag ser ut som pamela andersson nu. Ont gör dem också. Eftersom jag inte ammar så måste jag få ut lite mjölk men det är ingen ide att jag pumpar för då sätter det igång mjölkproduktionen. Men jag har så ont. Det värker hela tiden. Bara på en halv dag har dem gått från B till D så imorgon så måste jag åka och köpa en sportbh och hålla dem varma så att jag inte får mjölkstockning.

Liam är så snäll. Han skriker bara när han är hungrig eller det är något i blöjan.

Fikat vi fick när Liam föddes :)


Jag 2½ timme efter förlossningen. Ser riktigt pigg ut :)





Igår var vi och premiärhandlade med honom. Det gick bra, men när vi kom till kassan började han skrika men blev tyst efter en stund.
Vi hade sedan myskväll framför tv:n till dansbandskampen.
Sen sov liam så bra, men han var riktigt hungrig inatt så han åt 3 gånger på 4 timmar.

Idag har vi varit hos Liams faster och sen kom hans farbror och sambo och kusin och hälsade på. Han fick ett gosedjur av dem. En söt liten älg.

Nu är det dags att göra honom klar för sängen med pjamasen och sen blir det nog lite mat snart också.

Ha en fortsatt trevlig kväll =)

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: susanne

när ni kommer till gävle ska jag ta ut en lovdag å komma ut fam wibron..säg till när det passar å så..ernesto,johan,amanda hälsar sååå mycket...=D

2010-12-12 @ 22:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0