Regn, Shopping & Jobb

Innan jag åkte till jobbet igår så cyklade jag upp till Göten och käkade lunch på Gatuköket. Är ju stammis där. Nu har dem börjat kalla mig KOMPIS när jag kommer in. Jag hann precis komma in i Götene när det började vräka ner. ¨Så när jag hade satt mig och fått min mat kom det en riktig åskskur. Men var skönt att sitta inne och äta då. Tur att jag tog mig iväg i skaplig tid. Annars hade jag nog varit helt dränkt.
Blev pasta carbonara för mig igår. Var gott, men det var ju mat för mer än 2 personer. Orkade inte mer än halva portionen.

Åkte sedan in till Lidköping och shoppade innan jag började jobba. Hittade en pyamas med Nalle Puh, strumpor, mössa och en Mitt första år bok :) & 2 nappar :)











När jag hade varit och handlat så skulle jag gå till jobbet och trodde jag skulle klara mig utan att det började regna. Hade 500 meter kvar till närmast köpcentrum när det började regna igen och åska så när jag kom in där var jag rätt blöt så jag fick vara där inne och kolla i en timme innan jag kunde gå vidare mot jobbet.

Igår var det verkligen en värderlös kväll. Lite folk sen var det några gubbar som satt och spelade under 2-3 timmar Dragspelsnissar å en massa andra instrument. Dem hade ju hur mycket saker som helst så de gick knappt att gå. Var ju nära på att snubbla på deras sladdar hela tiden.
Jobba mellan 17-23.30. Hoppas verkligen på en bättre kväll idag men det tror jag också. Idag spelar 2 killar och dem lockar folk, sen brukar det vara överfullt på fredagar.

Nu ska jag göra mig klar, väntar på att robban ska bli klar med gräsklippningen men det är ganska stora ytor att klippa på gården vi bor på. Blir att åka in till Lidköping. Äta lunch, kolla på en bil(behöver en annan snart) och sen ska jag in på jysk och kolla om jag kan hitta ett täcke och kudde till spjälsängen.

Ni får ha en bra dag så hörs vi.
Puss och Kram

V.23+5

Ingen stor mage på bilden, men jag tycker att den ser större ut. Svårt att knäppa själv. Ska be robban göra de ngn dag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0