Kontroll



Igår tisdag så regnade de som bara den när jag skulle upp till Bvc på 6 månaderskontroll med lilleman. Som tur har jag underbara grannar. Fick skjuts upp av Malin och hennes barn. En av hennes döttrar följde med mig och Liam in på kontrollen. Hon pratade nog mer än bvc sköterskan och läkaren. Allt såg bra ut. Jag hade räknat med att Liam skulle väga runt 9 kg, men han vägde 7980g och var 69cm lång. Nu är det 2 månader tills vi ska dit nästa gång.
EFter besöket följde vi med hem till Malin och tog en fika, sen var det dags att åka hem och lilleman somnade och jag hann med att göra lite som tvätta och städa. Sen fick han lunch och sen var det bara mys med honom.
Jag hann även baka havrekakor med russin. Mums vad dem var goda.
Lagade ordning fläskfile, burgul, sallad och sås till hjärtat kom hem senare på kvällen.

Jag vaknade inatt av att han hostade. Han har nog blivit förkyld igen. Snorig och hostig men hoppas de går över fort. Han fick koksalt i näsan så de har släppt lite. Blir en dos till ikväll innan det är dags för sängen.

Idag så har det varit en tvättdag och sen har jag rensat ogräs ute i 2 omgångar men har lite kvar så de får bli ikväll när Robban kommer hem eller så imorgon. Det är skönt att man hinner göra lite när Liam sover mellan 1-2 timmar. Hann t.o.m äta lunch i lugn och ro idag också. Det är inte ofta jag får göra de.

Om en vecka kommer min mamma och pappa ner :) Ska bli roligt att träffa dem igen. Var nog snart 1 ½ månad sen jag såg dem sist.
Nu ska jag leka lite med Liam så han slipper springa runt i gåstolen, fast han gillar ju den riktigt mycket =)

Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0