Husvagns semester

Midsommarhelgen har varit bra. Vi har haft besök av mamma och pappa. Under dem dagarna som dem var här så har vi varit till Lidköping och shoppat och kollat lite.
På midsommarafton var det både regn och uppehåll. Vi började dagen med sillunch vid 1 en så satt vi och pratade lite. Senare på eftermiddagen spelade vi lite kubb.
Senare på kvällen blev det grillning.

Lördag och midsommardagen åkte jag med Robban och 40 andra till Olstorp på Scotts. Liam var hemma med farmor och farfar. Det var så mycket fylla men vi hade roligt ändå.

Söndag morgon så gick vi upp vid 9 och åt frukost sen var det bara att börja packa inför minisemestern till Udevalla. Vi åkte in till Lidköping där vi skulle möta upp ett par som vi skulle åka på semester med. Vi kopplade på husvagnen och åkte. Vi stannade på vägen ner och handlade lite mat sen fortsatte vi till Hafscampingen. Det var en fin camping. Riktigt lugnt och skönt.
Grabbarna reste förtältet och jag och Maria fixade till inne. När allt var klart så satt vi och pratade och sen gick vi ner till receptionen och restaurangen för att vi skulle äta mat. Klockan var över 10 när vi åt. Lite sent men men.

Måndag:

Liam vaknade som vanligt tidigt men han fick en flaska och sen somnade han om 1 timme. Vi gick upp och gjorde iordning frukost. Senare så åkte vi till ett köpcenter som inte låg så långt ifrån campingen. Jag köpte mig en tjocktröja och Maria handlade en massa saker.
Vi åkte senare tillbaka och lagade mat. Det blev hemlagad potatissallad, fläskfile, sallad och tzatsiki.



Efter maten satt vi bara och slappade i förtältet. Riktigt skönt att ha semeter.

Tisdag:

Vi gick upp ganska tidigt för att vi skulle åka till Lysekil och titta lite. Riktigt underbart ställe. Västkusten är fint. Hade vi haft mer tid så hade jag velat åka runt till andra ställen.
Vi gick runt och kikade lite och åt lunch. Robban köpte även ett par söta glasögon till Liam, men han ville inte ha dem på sig.

Är jag inte cool då?


Den skulle man ha.


I hamnen i Lysekil


Färjan vi åkte till Lysekil


Mums va gott de var med pitabröd

Sen när vi kom tillbaka tänkte jag bada för att det var så varmt. När jag kom ner till vattnet så var  det massor med maneter så jag ville inte bada. Riktigt vidrigt, men det var varmt i vattnet.
På kvällen så satt vi bara och spelade spel och pratade.

Idag onsdag så var det dags att plocka ihop allt och åka hem. Vi stannade på köpcentret för att Maria skulle byta ett par byxor och jag hittade en jeanskjol.

När vi kom hem på kvällen var det bara att börja tvätta och packa upp sen så åkte vi och handlade lite mat. Var ju tomt i kylen.
Senare tände vi grillen och satt ute och käkade. Nu sitter vi fortfarande kvar ute och klockan är halv 12. Helt underbart har det varit i veckan. Nu får vi se vad vi ska göra i veckan.

Ha det bra

Puss och Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0