1 juni

Nu har jag varit lika dålig igen på att uppdatera min blogg. Har varit lat.
Dem 2 veckorna som jag inte skrivit på så har vi mest varit hemma. Har varit så tråkigt väder.
I fredags den 29 maj var vi och steriliserade våran honkatt så nu slipper vi fler kattungar. Visst dem är söta men det är dubbelt arebet.
Jag satte ut annonsen med kattungarna och folk har ringt som ganlningar men jag har redan blivit av med alla. Dem kommer och kollar på katterna imorgon och i helgen.

Helgen har vi tillbringat med Robbans syster med familj. I fredags var dem här och åt och dem sov kvar. I lördags så var vi hos dem. Blev nästan inge sömn alls. Jobbigt att ligga på en luftmadrass. Den vi har kan jag sova på men inte den där. Hade ju även en snarkande sambo och son bredvid mig som inte gjorde saken bättre. På söndag blev det en slappdag. Gjorde inte mycket mer än att tvätta 2 maskiner.
Fick även en blomma av hjärtat på morsdag :) Var gulligt av honom tycker jag.

Måndag:

Va mest hemma och plockade lite och tvättade som vanligt. Våran tvättkorg är alltid full. Senare på eftermiddagen lämnade jag Liam hos våra hyresvärdar så jag kunde cykla upp till affären och handla. Tar sån tid när man ska gå. Han hade varit riktigt snäll. Hon hade tagit en promenad med honom sen satt dem ute och hon sjöng för honom. Han hade tydligen skrattat som bara den och snackat. Våran lilla gullunge de.

 Igår tisdag så var jag upp till Götene för att hämta ut medicinen till katterna. Eftersom mamman hade öronskabb så fick jag köpa de till alla 6. Kostade 400 kr.
Sen mötte jag Malin och Milian så vi tog en fika innan jag skulle promenera hemåt igen.
På eftermiddagen kom svärmor och svärfar förbi. Dem fick rabarber och jordgubbspaj.

Idag har jag varit uppe sedan 7. Liam har krånglat inatt. Vaknat och skrikit. Fick ge han mat mitt i natten igen. Inte bra de.
Åt lite frukost och sen var det full fart med städningen. Jag har nu städat hela huset. Luktar så gott här inne nu :) Sen är all tvätt ren och hänger ute på linan. Riktigt imponerad att jag orkat allt. Liam har sovit lite så jag han hunnit med en del då.
Har även gjort hemlagad mat till honom. Får se om de passar honom :)

Nu ska jag göra mat till mig och hjärtat. Blir en orientalisk wokgryta med ris.
Kurrar i min mage nu.

Ha en fortsatt trevlig kväll

Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0