Barnkliniken

Idag har vi tillbringat nästan hela dagen hos läkare. Började dagen på BVC kl. 10.40 och där var det 2 månaders kontroll. Han hade gått ner 20 gram från förra veckan så de var ju inte så bra, men han växer på längden. Sen så lyssnade läkaren på Liams lungor för att han har varit dålig sen förra veckan och han tyckte att vi skulle åka in till barnkliniken i Lidköping eftersom han hade massa slem i lungorna. Vi fick en remiss så det var bara att åka in.
Som tur var det att jag hade svärmor med mig så hon var med mig där nästan hela dagen.

Dem började med att kolla syresättning, halsen, näsan, lungorna, tempen och en massa annat. Sen fick jag uppdrag att försöka få honom att kissa. Tog en stund men sen så kom det en stråle. Lyckades fånga lite ialla fall. Haha.

Sen fick jag komma in på ett rum där vi skulle vara. Vi fick gå till ett undersökningsrum varje timme. Dem använde en mask som det kom rök ur som gör att slemhinnorna löses upp. Inhallera hette de :) Han blev mycket piggare och hostade inte lika mycket och det släpte också lite i näsan. Dem gjorde de 3 gånger med 1 timmes mellanrum. Sen fick han även näsdroppar. Imorgon ska vi tillbaka dit och dem ska göra samma sak som idag. Hoppas han blir frisk snart så han kan sova utan att vakna varje timme av att hosta och snora :(

Nu ligger han och myser på min mage. Ska kolla lite på tv sen blir det sängen för det blir nog några timmar på barnkliniken imorgon också :(

Liam på barnkliniken


Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0