Blåsväder!

Idag är det inget höjdarväder ute. Blåser och regnar :( Men bra dag att fixa och dona hemma :)

Igår förmiddag tog jag med Molly till brevlådan. Brukar släppa ner henne så hon går med mig tillbaka men igår gick hon in i buskarna och kom inte tillbaka. Jag ropade men inget ljud från henne. När hjärtat kom hem kl: 7 så ropade vi igen och såg henne i buskarna. Helt genomblöt. Hon vågade inte gå därifrån så Robban fick gå och hämta henne. Jag fick torka henne och jag torka av henne med en handduk. Hon var så rädd och skakade. Stackars liten.

Igår var jag upp till Götene och anmälde mig som arbetslös. Jag gick in i ett rum där jag fick prata med en tjej genom en bildskärm och sen skrev hon in mig som arbetslös. Nu ska jag sitta och kolla på dagarna om jag kan hitta ett jobb som kan passa mig och söka, men ingen anställer en som bara har 9 veckor kvar till förlossningen. Men måste väl söka för att kunna få a-kassa pengar.
Sen var jag så tidigt till mammagruppen så jag fick gå och göra proverna som jag skulle göra hos barnmorskan vid halv 5. Skönt att jag fick göra de tidigare. Hon stack mig i fingret och de blödde som bara den. Har aldrig varit med om att de blött så mycket ngn gång. Vägde mig och jag hade gått upp 3 kg till. Ökar ungefär ett kg/vecka nu och de är bra. När jag kom till barnmorskan så mätte hon mig och jag hade verkligen växt på 3 veckor. Bebisens hjärtljud var bra. Låg på 140 igår tror jag. Sen så pratade vi lite om allt möjligt. Bebisen hade vänt sig så den ligger nu med huvudet neråt och ryggen är åt höger. Den har legat rakt över magen sist jag var på kontroll. De är som den ska ligga vid förlossningen :)

Var även på föräldrargruppen och de var bra. Dem visade barnstolen som man kan hyra i 9 månader för 400 kr. Jag tror att vi ska göra de. Sen tog hon en snabb repetition från förra veckan och sen berättade hon om olika smärtlindringar. Jag har ingen aning om vad jag vill ha, men får ju se hur ont man har då. Innan vi slutade fick vi kolla på en förlossningsfilm.

Åkte sedan hem och lagade mat. Blev korvgryta med kålrot, potatis, morötter och falukorv. Mums vad de blev gott men mätt blev jag. Till fika senare på kvällen blev det glass och äppelkaka.
Nu är det dags för städdag. Först blir det att ta hand om tvätten och disken sen dammsuga, vattna blommorna och ev att jag torkar golvet. Får se vad kroppen säger. Man ska ju inte anstränga sig för mycket heller..Inte bra.

Magen idag V.30+5

Ha en bra dag.
Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: annelie berg

Oooj nu går det fort vännen! Bra att ni hittade katten :)

2010-09-21 @ 12:14:45
URL: http://annelieberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0