One Tree Hill

Idag har det varit en seg dag. Jag har inte gjort mycket alls. Mest legat och kollat på One Tree Hill. Nu är det sista avsnittet på säsong 1 :) Har även dammsugit som man får göra här varje dag och tagit hand om disken.

När jag har legat i sängen idag har det varit rätt lugnt i magen, men nu senaste 3 timmarna har den lilla tryckt och sparkat :) Hoppas den vill ut. Imorgon ska jag till barnmorskan. Jag har ingen som kan skjutsa mig så jag ska gå fram och tillbaka. Det är väl ca: 7-8 km t.o.r. Hoppas bara att vattnet inte går när jag är påväg dit eller hem.

Lite info om v. 39


Barnets tarmar är nu fyllda av mekonium, den första avföringen. Ögonen är mycket öppna. Sclera, det vita på ögat är nu nästan helt vitt och iris (regnbågshinnan) är hos alla blå. Alla bebisar föds alltså med blå ögon, men från några minuter till ett halvt år efter att barnet är fött kommer ögonfärgen att kunna förändras.

Barnet är nu helt redo att leva utanför livmodern.

Din kropp har genomgått stora förändringar under graviditeten. Som nyförlöst kvinna kommer din kropp att genomgå stora förändringar på nytt.

Fostrets längd: ca. 49 cm
Fostrets vikt: ca. 3400 g


Imorgon kommer det en bild på min mage =) Den sjunker bara mer och mer tycker jag :)

Nu är det dags att börja med maten innan hjätat kommer hem :)

Ha en fortsatt trevlig kväll :)

Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0