Värmebölja inomhus...

Usch vilken värme vi har inne i huset. Det är hemskt att man blir svettig bara av att röra sig. Fast alla dörrar och några fönster är öppen och det är korsdrag så är det ändå en bastu.

Fredag och lördag har varit tuffa dagar på jobbet för mig nu för att jag tror att jag har problem med ischasnerven eller vad de är. Jag kan knappt lyfta något sen så svårt att böja mig ner och ta upp saker. Haltar framåt ibland för att jag har ont,men imorgon bitti ska jag ringa till barnmorskan och kolla vad jag ska göra. Blir väl att stretcha en massa och ta de lugnt. Sen måste jag ringa försäkringskassan och kolla upp med föräldrarpenning och havandeskapspenning. Är en massa papper som ska in nu innan den lilla kommer ut.

Idag skulle jag ha jobbat men innan jag skulle åka till jobbet så åt jag lunch men efter 3 tugger var jag tvungen att gå på toa. Spydde som en gris. Jag har inte spytt under hela graviditeten men idag så. Fast jag tror inte att de var de utan igår innan jobbet åt jag snabbmat. Blev hamburgare på en grill i Lidlöping och där snabbsteker dem hamburgarna sen ligger de en massa burgare i lådorna och sen lägger dem på dem i några sekunder. Tror att jag fick i mig några bakterier därifrån.
Så jag var ju tvungen att vara hemma idag för att man vågar ju inte åka och jobba om man kräktes. Sen har jag bara varit och tagit de lugnt hemma. Tvättade 2 maskiner men senare på kvällen kom ett regn och åskväder och som tur var sprang vi ut precis innan det började vräka ner. Skönt att vi fick in kläderna. Hade inte varit roligt om dem blivit blöta.

Nu ligger jag i sängen och ska sova. Har lite ont så får se om de tar ett tag innan jag somnar. Tror lillen sparkar och rör runt nu :)
Imorgon väntar ultraljud i Skövde. Hjärtas syrra följer med mig imorgon för att han jobbar då.
Sen måste jag käpa ett par nya byxor till jobbet också för att jag kan inte ha mina längre. Magen v
blir intryckt i dem så de är inte skönt sen blir jag ju större så behöver ju nya.

Natti Natti

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: annelie

Åå härligt med graviditeten som kommer igång nu!

2010-07-12 @ 00:32:17
URL: http://annelieberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0