Underbara dagar i Gävle

Snart har 4 dagar gått och det är dags att åka tillbaka till hem. Jag har haft det bra, skönt att komma hem till mamma och pappa och bli lite bortskämd med maten serverad å få smutsiga kläder tvättade. Låter som jag inte gör något när jag är här men lite gör jag. Hjälper till med att laga mat å lite andra saker också. I torsdags var jag till Sandviken och träffade alla mina gamla jobbarkompisar. Saknar dem. Träffade även gäster som frågade om jag skulle börja igen. Är så roligt att höra att dem verkligen saknar mig :)
Sen åkte jag in till stan igen och träffade Maria & Elin. Vi tog en fika och sen kollade vi även runt lite på stan. Jag var ju så klart tvungen att handla lite småkläder till den lilla då också.
På kvällen var det dags för oss att åka och dansa i Forsbacka till sannex. Jag hade inte dansat på 4 månader så jag dansade 6 låtar under en hel kväll, men det var skönt att sitta och lyssna också. Sen blev det nattbad. Fy vad kallt de var. Inte skönt alls. Jag är ju ingen badkruka men frös på en gång.

Fredag morgon gick jag upp tidigt för att jag och johanna & lilla thea skulle åka till Ockelbo marknad och kolla lite. Inte ofta jag köper saker på marknader men jag hittade ett linne som jag skulle ha och dansa i. Johanna hittade mer saker. Sen satte vi oss i gräset och åt langos. Jag har aldrig ätit de förr men jag åt igår. Det blev en vegetarisk langos. Brödet var helt stenhårt sen fick vi inge bestik till dem heller så de var ju bara ett skitställe att äta på. När vi skulle åka hem svängde vi förbi köpis. Tror ni inte att jag går in på H & M och hittar kläder till den lilla igen. Snart är det stopp med inköp ;) När jag var där inne mötte jag mitt ex som bor i Övik. Var inte något ställe jag förväntat mig att träffa honom på, men det var ju roligt. Har nog inte sett honom på 1 ½ år.
Skyndade mig hem sen och då stod maten serverad hemma. Blev grillat :) På kvällens schema stod det sedan dans till CASANOVAS i Hudik. Dem var bra, men de var riktigt tråkig publik. Har nog inte varit med om någon sådan tråkig publik på läng. Jag dansade med 3 nya den kvällen och en som jag dansat med förr :) Det var roligt. Jag sa att jag bara skulle foxa men jag klämde faktiskt in 2 bugg men de var ju rätt jobbigt.
Var så roligt att träffa er. Ni vet vilka NI är. Var verkligen länge sen nu. Vet inte hur länge sen de var, men nu dröjer de väl ungefär lika länge.

Vaknade halv 10 idag och blev bad idag på em i tönnebro. Var skönt i vattnet, men när jag hade badat andra gången somnade jag på filten. Hade nog legat där och snarkat ett tag. Tur att det inte var så mycket folk. Bara en familj i närheten. Men lägger jag mig ner i solen så sover jag. ;)
Nu är jag hemma och jag och mamma är ensamma. Pappa är på fest idag, så vi har ätit gott. Blev kycklingfilé med bulgur & sallad. Min bror kom även förbi och åt. Honom har jag inte sett på länge men blir ju så när man bor 40 mil söderut nu...
Är nyduschad och sitter på altanen. Underbart är det så de blir nog soffan och tv:n snart sen sova tidigt. Imorgon åker vi hemåt igen. Jag ska jobba på måndag sen är jag ledig på tisdag och onsdag och då ska vi åka iväg till Göteborg tror jag.

Nu blev de verkligen ett långt inlägg.
Ha en fortsatt trevlig dag/kväll¨¨
Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: annelie

Synd att jag inte hann på dej hemma den här gången! Det får blir fler gånger :)

2010-07-03 @ 22:40:48
URL: http://annelieberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0