Trevliga dagar med familjen!

Hej!

Nu har jag inte varit här på 3 dagar igen, men det är bara för att jag har haft familjen på besök. Nu åkte dem hem så det är tråkigt. Saknar dem på en gång. I måndags gjorde vi inte mycket alls. Åt lite lunch ute sen så spelade vi minigolf på mitt jobb å sen var det bara att jobba kväll men det blev en kort dag med 5 timmars jobb.

Tisdag morgon gick vi upp ganska tidigt för att det var dags för en heldag på Liseberg. Kom ner till 11 och då var det låååång kö in men det gick fort. Kanske max en kvart men det var bra entré värdar som stod och slussade folk.
Jag köpte ett åkband, men var nästan lite onödigt. Jag åkte inte så många för att tjäna in på de :( Får ju knappt åka ngt när man är gravid. Jag som ville åka Alla berg och dalbanorna, men det får bli nästa sommar när mamma(mormor) står nere och är barnvakt ;) Fick iaf åka Flume rider så den åkte jag 3 gånger. Blev inte dränkt men fick en del vatten på mig. Roligt att se folk som kommer ner och är helt dränkta :) Åkte kållorade och där fick vi också lite vatten på oss men var inte heller några större mängder. Sen blev det parisehjulet för att se ut över Göteborg.

När vi åkt de så blev de inget mer för mig men syrran åkte mer för att hon träffade någon tjej hon kände så dem kunde springa runt och ha roligt. Jag, mamma & pappa köpte glass och kaffe och satte oss på en bänk och njöt. Underbart. Visst var det lite kallt ett tag men annars var det bra.
Var in i shoppen och handlade en filt till den lilla. En grön lisebergsfilt med kaninen på.
Längtar som bara den nu. Kan det inte vara november så han/hon kan komma ut. På måndag väntar ultraljud nr 3. Ska bli roligt att se om den ligger still eller bråkar lika nu som förra gången. Imorgon ska man ha känt av den och de tror jag att jag gjort. Rätt ofta :)
När vi kom hem igår hade hjärtat fixat mat. Blev tacos. Så skönt att det nästan var klart. Hungriga och trötta var vi efter dagen där nere.

Idag sov vi rätt länge sen åkte vi upp till Götene och handlade lite lunch som vi tog med oss upp till svärmors husvagn på Kinnekulle campingen. Blev grillad kyckling, potatis sallad, grönsaker, bröd och något mer. Mysigt var de. Mia & Wilma var också där. Lilla trollungen är ju för söt. Efter maten badade hon i en liten balja. Vi tog sedan en promenad till vattnet och jag och Wilma badade. Hon är galen när hon kommer i vattnet. Inte vill hon gå upp då. De var varm idag. Så skönt att bada, men inte så skönt när man halkar på en sten i vattnet och skrapar upp lite på benet och skär sig under tån. :( Efter badet blev det fika med jordgubbar och grädde och lite annat smått och gott. Mums va smarrigt de var. Underbar dag har det varit så nu är jag lite trött. Snart är det dags för sängen känns det som men klockan är ju bara halv 7 så lite tidigt för sängen. Hjärtat har ju inte ens kommit hem så ska inte sova än.

Kanske ska se om jag kan få någon ordning på mina papper om havandeskapspenning och föräldrarpenning. Eller så tar jag de imorgon. Man ska nog vara pigg om man ska hålla på med sånt pappersgöra.

Ska lägga upp bilder från dagarna som gått men ska bara hitta sladden.
Ha det bra allihopa.
Puss & Kram

Wilma badar :)


Liseberg


Balder



Så tråkigt att man jag inte fick åka, men men så är de ibland. Nästa sommar ska jag åka, mamma(mormor) får vara barnvakt för hon åker inte.


Mamma och Pappa på Liseberg. Våran glass & kaffepaus när syster sprang runt och åkte karuseller :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0