Ledig idag :)

Igår var jag ledig och det behövdes. Vi gjorde nästan ingenting för att robban kom hem kl kvart över 9 igår morse så vi låg och sov till 4 eller han gjorde. Jag var upp och åt frukost sen så la jag mig också i sängen igen. Åkte sedan in till Götene och handlade och käkade mat. Blev fläskfile och klyftpotatis med bea sås. Var rätt okej, men dem hade saltat klyftpotatisarna så dem gick knappt och äta. Är väl bättre om man får göra de själv.
Sen hyrde vi 2 Wallanderfilmer och de blev sängläge hela kvällen. Så skönt.

Idag har jag varit till min barnmorska. Pratade lite och hon kollade hjärtljuden på lillen / Lillan, men jag tror att det är en lite tjej som växer i magen. Hon tror också de för att de var höga hjärtljud, fast normala. Magen växer som den ska och jag har gått upp 2 kg sedan jarg var där förra gången. Från inskrivningen tills idag så har jag gått från 65-68 kg, men innan jag blev gravid vägde jag nog 63 kg tror jag. Så jag har inte ökat så speciellt mycket. Men det är rätt skönt för då har jag inte så mycket att gå ner efter förlossningen. Men man vet ju inte. Jag kan ju dra iväg en massa dem sista 17 veckorna. Nu ska jag inte dit förrän om 3 veckor så då hinner nog magen växa på sig lite.
Hon skulle även lämna någon lapp med mitt nr till ngn dam som hade grupper för ensamstående mammor, nyinflyttade å sånt så jag får börja lära känna folk. Jag känner ju kanppt någon här nere. Skulle ju vara roligt att umgås med någon när man är ledig så man slipper sitta här ute på landet och nörda vid datorn hela dagarna.

Va in på några affärer i Götene och letade mammabyxor, men hittar ingenstans. Ska in till Lidköping innan jag börjar jobba imorgon och försöka hitta ett par. Kan ju inte ha mina. Dem sitter så tight på magen och klämme ju bebben.. Var även in och handlade en kartong med jordgubbar. Ska nog rensa dem snart..:) Köpte även med mig haklappar ifall bebisen dreglar när den äter sen med flaskan.

Ne ni får ha en bra dag så ska jag göra lite nytta hemma. Ta tag i tvätten som hänger och tvätta nytt. Korgen svämmar över som vanligt här...

Puss och Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0