Liams första rally..

I helgen så har det varit full fart. I fredags började vi med lunch hemma hos svärmor och svärfar. Vi fick kålpudding. Mums va gott de var. Var inte bara jag som gillade de utan Liam också. Han åt 1 ½ portion. Det är så skönt att han börjar äta våran mat. Sen var vi iväg till Götene och slängde sopor och då mötte vi Robbans syster och vi bestämde att vi skulle grilla på kvällen. Dem kom hem till oss och vi hade en trevlig kväll.
Vi lyckades filma liam när han klättrade upp för trappan från altanen. Det går i full fart upp där nu.
Jag ska försöka lägga in den filmen någon dag :)


Liam skulle få testa att åka gräsklippare med pappa Robban men efter ett varv gallskrek han.


På lördag morgon var det bara att gå upp tidigt. Liam krånglade så de var bara att göra frukost till alla som sov här.
På förmiddagen skulle Robban stå som funktionär på rally. Han åkte före och vi efter. När vi åkte var det kolsvart på himmelen, åskade och regnade. Vi satt i bilen en stund innan vi packade ut våra stolar och vagnar. Vi satt och kollade på alla rallybilar. Lyckades få Liam att sova i 1 ½ timme. Då passade vi på att fika.

Robban och Liams kusin Wilma

En trött kille på rally
.

Det är spännande att kolla på alla bilarna...


Vädret var rätt okej fast det blåste mycket där vi stod. Vi klarade oss från ovädret. Allt gick runt oss. Det var kolsvart och det blixtrade som bara den några km från oss.

Det kom en bil in till våran station. Den bilen hade sån tur att det var vid ett ställe där det stod en funktionär. Dem fick soppatorsk. Dem hade missat att tanka när dem gjorde servicen innan starten. Dem var inte så glada men dem ringde servicekillen och han kom med bensin så dem kunde fortsätta. Dem gasade iväg och 300 meter bort hörde vi att de small. Det var deras bil som gick sönder. Tydligen så var de något som small från pedalerna och gick rakt upp i motorhuven.
Dem hade ingen turdag alls, men dem verkade iaf på ganska bra humör trots allt som hänt.



Vi åkte sedan och åt pizza och sen hyrde vi film. Blev BIG Mommas house och Himmelen är oskyldigt blå. Två riktigt bra filmer :) Blev även att vi kollade på några avsnitt av skilda världar.

Idag så har jag inte gjort så mycket. Fick gå upp runt 7 och fixa en flaska till Liam och sen lyckades han somna om och jag fick sova en stund till. Skönt var de.
Har dammugit och torkat golv och plockat undan.
När lilleman fick lunch idag och jag skulle äta så mådde jag så dåligt så att jag gick på toa och spydde som en gris. Vet inte om jag ätit något igår eller vad de kan ha varit. Sen var ju Liam pigg så jag fick leka med honom på golvet. Lyckades få honom att sova så jag kunde ligga på soffan och ta de lugnt. Senare på kvällen fick jag i mig en portion med potatismos, köttbullar, brunsås, gurka och lingonsylt. Inte fel de :)

Nu har jag lagt Liam och det blir nog bara att slappa i soffan nu. Orkar inte göra något mer idag.

Ha en fortsatt trevlig söndagkväll =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0