Onsdag 11 april


Min lilla gobit bara 1 timme gammal.
Imorgon 12/4  kl:17.10 blir Casper 5 månader :)
Stora killen
Nästan 5 månader

Tillväxtkurvan:

Nyfödd: 4210g 50cm
4 dagar: 3925g
9 dagar: 3925g
2 veckor: 4150g 51,5 cm
5 veckor + 1 dag: 5105g 55 cm
2 månader: 5940g 57cm
3 månader + 19 dagar: 7265g 62cm
4 månader: 7205g 63cm

På fredag är det 5 månaders kontroll så då får vi se hur han växer. Känns som att han har växt på längden. Kan ju hoppas de iaf =)

Idag när vi vaknade var det inte alls roligt väder :( Regnade som bara den. Uscha och vi som skulle på mammagrupp uppe i Götene så de såg inte så lockande ut, men när kl var halv 1 så var det lätt duggande men de slutade rätt fort när jag kom ut. När vi nästan var i Götene så började de regna igen. På mammagruppen var det roligt som vanligt. Så roligt att träffa andra mammor och deras små bebisar. Roligt för Liam också. Han älskar att vara där och leka med barnen och springa runt och riva i alla leksakerna.

När vi gick hem så regnade de såklart hela vägen. 40 minuter i regnet :(, men de var skönt att komma in i värmen. Hemma så blev det matlagning.
Idag var det lyxmat. Ytterfilé med hemlagade potatisklyftor med timjan, grönsaker och kall tortilla dipp. Mumma var de.

Nu på kvällen har jag inte gjort så mycket. Nattat barnen och nu blir det bara att slappa i soffan. Finns att göra saker men orkar inte så jag skjuter upp de tills imorgon.

Imorgon är det vårmarknad så får se om jag ska upp dit. Beror på vädret. Kan ju hoppas på bra väder. Som de såg ut i tidningen skulle de bli +11 grader å sol. Kan ju hoppas på de :)

Nu blir det snart BB och Marabou lakrids. Mums

/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0