1 september- Våran 2 års dag

Tisdag:

I tisdags var det dags för babycafét igen och det var som vanligt full fart på Liam. Han härjade och kröp runt. Han gillar att leka med andra barn.
När vi skulle cykla hem så var cykeln blöt :( Det hade regnat. Men som tur hade jag lite papper så jag kunde torka de värsta och hade även en påse som Liam kunde ha i sin stol.
Resten av dagen var vi hemma och det var en dag som jag la mycket tid på datorn och letandet av vagn.

Onsdag:

På förmiddagen var vi hemma och jag passade på att plocka medans Liam sov. Det är så skönt när han gör de för då får man lite gjort :) Efter lunch cyklade vi till Götene för att vi skulle på Unga mammaträffen som är varannan onsdag. Före de så var vi in på apoteket och handlade. Jag skulle köpa järntabletter och en ask kostade 140kr. Det var rena rånet. Vi kom till mammaträffan vid 1 och den började inte förrän halv 2 så vi gick in till barnmorskorna på ungdomsmottagningen som ligger utanför där vi träffas på alla träffar. Det är dem bm som jag har som jobbar där på UM också. Dem hade inget att göra så vi satt ute i väntrummet och pratade och Liam charmade dem som vanligt.
På mammagruppen var vi 4 st. Två små barn som inte är 4 månader sen Liam som är snart 9 och en som fyllt 1. Dem stora killarna lekte för fullt. Kröp runt och hade de roligt. Går inte att ha lilleman still. Knappt när han äter. Han ska bara ställa sig upp hela tiden.
När jag cyklade hem så somnade Liam som vanligt i cykelsitsen och jag lyckades få honom att sova en stund i sin säng så jag kunde börja med maten. Blev köttfärsås och makaroner. En av Robbans favoriträtter. Jag har börjat tröttna på de.

Idag torsdag så var det en seg morgon för oss. Vi var uppe 8 men sen så har vi suttit och lekt på golvet och jag har fortsatt leta barnvagnar. Hoppas jag hittar en snart :)
Vid 10 kom svärmor och svärfar på en fika sen åkte vi med dem till affären och handlade lite. Blev inte så mycket men de vilktigaste till maten idag. Blir lax, potatis, sås och grönsaker.
Idag är det även våran 2 års dag. Kan inte fatta att tiden går så fort.
Blir nog att ta de lugnt idag. Jag har haft så ont i ryggen så idag har det inte blivit mycket gjort. Ska väl försöka göra lite mer nytta nu och även ringa och uträtta några ärenden som jag inte hunnit med idag.

Imorgon så ska jag till barnmorskan. Hoppas att de ser bra ut. Jag har varit väldigt trött den senaste veckan och järntabletterna verkar inte riktigt hjälpa, men man blir rätt trött när man har en liten kille som bara ska klättra hela tiden och man får jaga honom.

Nu ska vi fixa lite

Ha en fortsatt trevlig dag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0