Ullared 30/9-1/10

Fredag morgon åkte vi hem till svärmor och svärfar och åt frukost och lämnade Liam, sen åkte vi mot Falkenberg där vi skulle bo på fredag kväll. Vi stannade och åt lunch på vägen och sen blev det en toapaus också med glass.

Utsikten från rummet :)



När vi kom fram till Falkenberg checkade vi in på Grand Hotel. Robban köpte en öl och sen la vi oss och slappade en stund. Rätt skönt att vara barnfri, att kunna lägga sig på sängen utan att någon kommer och klättrar hela tiden.
Vi var 3 par som skulle på Ullared och de sista paret kom halv 8 och 8 skulle vi äta.
Jag var väl inte riktigt nöjd med min mat. Förrätten var vitlöksbröd och de var gott men sen åt jag en hemlagad hamburgare och den var inte alls bra.
Kl 10 gick vi och la oss. Jag hade svårt att somna. Jag vaknade mitt i natten och frös som bara den. Vet inte vad de var med mig. Vet att jag hade feber dagen före så de kan vara att jag hade de på kvällen också. Jag gick in och duscha och satt säkert där i över en halvtimme. Sen somnade jag en stund och sedan vaknade jag av att jag var helt blöt. Bara rann om mig. Det var inte alls roligt men sen mådde jag riktigt bra under hela dagen. Jag har haft så ont i magen så jag knappt kunnat gå men kände knappt av de. Det var bra att de var så annars hade jag ALDRIG fixat en dag där inne.

När vi kom till parkeringen på ullared så fanns det parkering. Vi tog 2 kundvagnar och sedan var det bara att gå in och shoppa. Förra året fick vi stå i kö i över 1 timme.
Vi köpte:
*Kläder till Liam(Overall, byxor,tröjor,halspoolo)
*Kläder till Robban
*Lite kläder till en kompis
*Julklappar till Liams kusiner
*Nya nappflaskor
*Våtservetter
*Frotelakan + lakan
*Filmer
*Tavlor
*Handdukar
*och en massa andra saker

Overallen


Fleaströja


Lite blandade tröjor. 3 Alfons pike, Alfons body och en golftröja som pappa Robban valt till Liam. Nu har dem en lika :)


3 par byxor


Mjukisdress Alfons


Vi åkte hem på lördagen men de blev så sent så vi hämtade inte Liam. Var skönt att komma hem och sova i sin egen säng. Vi sov tills klockan 8 och det var underbart :)
Åkte sedan och hämtade lilleman och fick frukost.
Måndag:
Blev ett besök hos barnmorskan. Svärmor skjutsade upp mig eftersom att jag inte kunde cykla. Bebisen hade riktigt fina hjärtljud och jag växer. Hade gått lite under mittenkurvan men de kommer att stiga igen. Jag bokade även in en tid hos sjukgymnasten så dit ska jag på torsdag.

Tisdag:
Blev en dag då jag tvättade och städade. Hade ingen värk så jag hann tvätta allt i tvättkorgen och plocka upp och ta fram dammsugaren.

Onsdag:
Idag så har jag varit hos tandläkaren. Inte något som jag gillar. När jag låg där i stolen så blev jag kallsvettig och såg lite suddigt så jag fick sitta upp en stund och dricka vatten. Det blir så om jag ligger på rygg ibland. Jag får inte göra röntgen när jag är gravid men hon hittade 4 små hål i nedre käken på tuggytan men det är nog för att jag har en tandskena som de kan samlas bakterier i. Har inte haft ont. Den 9:e fick jag en ny tid och då ska vi göra en röntgen sen boka in en tid för att laga dem små hålen.
När jag kom ut från tandläkaren så kom liam krypande mot mig och sa mamma :) Han är så go min lilla plutt.

Stora killen sitter på en stol och leker med pusslet hos tandläkaren.






Mums va gott de är med banan




Idag blev pastagratäng med bacon, morötter och broccoli.



Nu på kvällen har jag suttit och kollat på bonde söker fru.
Blir sängen snart. Imorgon sjukgymnasten och sen öppna förskolan :)

Ha en fortsatt trevlig kväll

Puss och kram






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0