Gävle

Hej!

I fredags var vi in till skövde och fixade lite saker sen åkte vi till Tibro och hälsade på Robbans gamla lärare han hade när han tog buss och lastbilskort. Liam fick sitta vid ratten och köra i en buss =)
På kvällen kom Maria, Andreas och Thilde hem till oss och grillade. Dem blev kvar till runt halv 11 sen var de ju dags att sova eftersom vi skulle upp rätt tidigt.

Lördag morgon var jag uppe före 7. Gav Liam mat sen packade jag mina väskor eftersom jag skulle åka till Gävle en vecka. Jag åkte buss mellan Mariestad och Töreboda. Gick hur bra som helst men sen skulle jag ta ett regionaltåg SJ från TÖreboda till Örebro och de var väl inte så bra. Jag rinde och bokade plats och sa att jag hade en barnvagn. Hon jag pratade med sa att det fanns 2 barnvagnsplatser och jag skulle få en av dem, men enligt konduktören fanns de inga sådanna. Jag hade iaf sån tur att jag fick stå på rullstolsplatsen. Men hon lurade mig så jag tänker inte åka med SJ när jag har barnvagn. Ska ringa och prata med dem idag.
Sen bytte jag i Örebro till Tågibergslagen och dem är mycket bättre för barnvagnar och personalen är mycket trevligare tycker jag.
När jag kom hem till Gävle så hämtade Susanne mig på stationen så jag slapp släpa allt på bussen. Hade varit rätt jobbigt. På kvällen var det Eurovision song contest. Jag såg inte alla bidragen. Somnade på soffan men vaknade när det var omröstningen.

Söndag träffade jag Elin och Emelie. Vi gjorde tacos och pratade lite. Den dagen fick vi inte mycket gjort.

Måndag morgon så var vi uppe rätt tidigt. Lilleman ville ju som vanligt inte sova så de var bara att gå upp de. Åt frukost och gjorde oss klar sen så hämtade Maria oss för att vi skulle gå på stan. Det regnade så mycket nästan hela dagen. Vi gick och åt lunch och fikade. Jag var även och letade efter en klänning till bröllopet vi ska gå på om 3 veckor, men jag hittade som vanligt ingen. Eller en men de var tydligen inte bästa kvaliten på den affären.
På kvällen var vi hemma och bara tog de lugnt och var över till grannarna en sväng på fika. Liam somnade där men vaknade när jag skulle gå hem. Sen var han vaken nästan fram till 10.

Idag så vet jag inte vad jag ska göra. Tror jag ska gå upp snart och äta frukost och sen städa för att mamma och pappa kommer ju hem imorgon så de ska se okej ut då :)
Hoppas att min syster kan hjälpa till men de tror jag inte. Hon är så lat och gör ingenting.

Ha en fortsatt trevlig dag :)

Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0