Minisemester i Gävle

I fredags gick jag upp tidigt för att packa ihop de sista. Vi skulle åka till Gävle och hälsa på mamma och pappa. Kl 8 skulle vi åka hemifrån svärmor och svärfar. Det var jag, Robban, Liam, Mia, Anders, Wilma och svärmor och svärfar. Vi tog 2 bilar upp. Gjorde första stoppet i Brändåsen och åt frukost, sen blev det 2 kisspauser innan vi stannade i Sandviken på mitt gamla jobb och åt lunch. Riktigt roligt att träffa alla gamla jobbarkompisar. Saknar verkligen dem.
När vi kom till Gävle så packade vi in våra saker hemma hos mamma och pappa. På kvällen blev det grillat och sen fika på de. Vi var så mätta. Blev tidig säng, klockan var inte mer än halv 11 när vi kom i säng. Riktigt skönt efter en lång bilresa.



Lördag fm så tog jag, Liam, Mia, Wilma och svärmor bussen ner till stan för att shoppa lit kläder till Liam. Hade nästan inget åt honom. Inte byxor för dem hade han växt ur. Jag hittade 2 par byxor, 2 bodys och sen köpte hans farmor en pyamas och en body till honom och hans faster köpte en dress med bamse. Riktigt fina var dem. Så nu har han lite kläder att ha på sig.
Jag köpte även en liten kylväska som jag kan ha med mig om jag ska iväg med Liam.

Träffade Maria på stan också. Blev en lunch med henne. Så roligt att träffa henne. Var ju några månader sedan sist. Mage hade hon också fått. Hon ska ju få en bebis några dagar innan våran kommer.
Vi tog bussen hem och Wilma älskade att åka buss. Hon satt och pratade med en tant påväg hem. Sen när vi klev av skulle hon åka mer.

Kusin Wilma på en av Gävlebockarna


Gorillan Gordon och Liam

 





På kvällen blev det tacos. Mums va gott de var. Fikade efteråt och det avslutade kvällen. Kom i säng tidigt. Klockan var halv 11 då också, men vi hade ju en lång resa hem på söndag förmiddag. 


Liam vaknade som vanligt vid 7 så han fick en flaska välling och sen gick vi upp och åt frukost. Jag och mamma blev de som åt. Dem andra kom inte förrän klockan var 9.
Packade ihop våra saker och sa hejdå till grannarna och mamma och pappa.

Resan hem gick bra. Vi fick stanna i Horndal och byta på Liam sen blev det ett lunchstopp i Fagersta och yttligare ett stopp i Örebro för en fika och kisspaus.




Riktigt skönt var det att komma hem. Trött som bara den efter resan. Blev att plocka upp lite och sen slappa i soffan. Jag somnade där när vi kollade på tv. Jag orkade inte hålla ögonen öppna. Var så trött.

Idag vaknade liam kvart över 6 så han fick han en flaska. Sen fick han somna om. Vi gick sedan upp efter 9. Har tvättat lite och sen har jag plockat lite. Men jag har inte orkat så mycket mer. Ska väl försöka göra lite mer nytta än att sitta här framför datorn hela dagen. Börja fundera på vad vi ska äta ikväll.

Vi skruvade ihop Liams Lära gå vagn och idag har han testat den. Några steg framåt gick han. :)


Nu ligger han och sover och jag ska ta och fixa till lite och sen börja med maten. Blir köttfärsås och spagetti eller makaroner idag.



 

 

 

 

 

 


 


 

 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0