Göteborg och Liseberg

I lördags eftermiddag kom min mamma och pappa och hämtade mig och Liam. Vi skulle följa med dem till Göteborg i 2 dagar. När vi kom ner så checkade vi in på Gothia tower och det var ett riktigt fint hotell. Efter de vandrade vi in på Liseberg och åt mat och pappa och syster åkte karuseller. Jag fick bara åka parisehjulet eftersom jag är gravid. Nästa sommar ska jag åka för då tänkte jag inte vara gravid igen. Fick inte åka så mycket förra sommaren heller.
Liam var riktigt snäll och tyckte att de var roligt att kolla på folk. Han somnade i vagnen och vaknade när vi kom tillbaka till hotellet. Men han fick en flaska och somnade om.





På morgonen åt vi frukost och sen så skulle vi ta en promenad för att få lilleman att somna. När vi kom ner i lobbyn så kom det in en massa poliser. Det var tydligen så att dem skulle gripa en gäst. Han hade checkat in på morgonen och han var lite berusad och även påtänd av narkotika. Han hade tydligen satt sig ut i solen och sen kom han in till personalen i receptionen och sagt att han hade en bomb och vapen uppe på rummet så därför hade dem kallat på polis. Gripandet gick smärtfritt. Han bara följde med dem.

Sen var vi också på Liseberg och syrran och pappa åkte karuseller igen. Sen så spelade vi lite på chokladhjul och andra hjul. Pappa vann en stora apa. Han fick åka i Liams vagn för att de blev tungt att bära på honom.
Senare på kvällen så skulle vi ut och äta. Vi gick ut på stan och kollade men det var så dyrt. En köttbit kostade 200-270 kr så vi gick tillbaka till hotellet och åt. Jag tog en kalvfärsburgare och dem hade missat den men de gjorde inget för att jag matade Liam. När jag var klar med maten till honom så kom maten, men jag fick skicka tillbaka den för att den var bränd. När alla andra hade ätit klart så kom min mat in men den var riktigt god. Dem bjöd iaf på kaffe och te och bad om ursäkt.

Pappas apa Gordon


Roligt att åka bobby car på hotellet


Jag hittade ett par kaninöron i lekhörnan som Liam fick testa. Är han inte söt då ? :)


På måndag morgon vaknade Liam tidigt. Jag gick upp och vi åt frukost före 8. De var skönt innan alla barnfamiljer kom vid halv 9. Underbar frukost var de. Man äter ju verkligen en massa när man bor på hotell. Det är ju så god frukost.

Vi åkte hem senare på förmiddagen. Blev lite lunch hemma och senare på em/kvällen kom Liams faster med familj och grillade med oss.
Wilma och Liam tog sig ett bad. Det var full fart i poolen.



Igår tisdag åkte vi och badade i Böja. Underbart väder var det och vattnet var riktigt varmt. Tror nästan att de var 22 grader. Liam fick också bada och han älskade verkligen de. Han är helt galen i vatten. Man får knappt ta upp honom för då blir han ARG.




Mums va gott de är med smörgåsrån


Idag så började jag morgonen med att tvätta och hänga ut de i de varma vädret. Solen sken och det var jättevarmt så jag bestämde mig då för att ta en promenad upp till byn för att köpa alvedon och hostmedicin till Robban.
Gick förbi Ica för att handla lite också och när jag gick utanför dörren så började de regna. Jag gick ca 300 meter och då var jag riktigt blöt. Vagnen också. Jag fick stanna på second hand tills de slutade. Jag fortsatte gå hemåt när de duggade. När jag svängde in på våran väg och hade 1 km hem så började de ösregna igen. Jag sprang och gick om vart annat. Jag blev helt genomsur. Det var inte roligt alls. Allt var helt genomsurt. Fy fan va arg jag var när jag kom hem. Jobbigt när allt var så blött.

Sen var det bara att plocka ordning hemma och ge lilleman lite mat. Sen slappade vi i sängen och kollade på skilda världar och jag lyckades få honom att sova. Sen vaknade han inte förrän klockan 6 och fick gröt sen blev det bad i baljan. Han vägrar att sitta still. Helt galen är han.

Nu på kvällen så har vi slappat. Sitter nu ute i våran husvagn som robban köpte i lördags. Nu har vi blivit en riktig svensson. Har väl allt som man ska ha då. Hus, barn, bil, katt och husvagn.

Dags att snart vandra in till sängen.

Imorgon vet jag inte vad jag ska göra. Hoppas någon vill hitta på något med mig och Liam. Så tråkigt att inte ha ngn att göra på dagarna. Göra samma sak är inte så roligt.

Ha en fortsatt trevlig kväll.

Puss och kram

Lånar morfars godis



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0