Påsk

Nu har jag som vanligt varit riktigt dålig på uppdateringar. Nu är det sista dagen på påsken. Vi har hunnit med och göra en del saker.


Långfredag:

Vi åkte in till Lidköping och åt lunch med Robbans familj. Sen skulle vi gå på marknaden men vi hade ju inte med oss våran vang. Blev att gå in på babyproffsen och köpa en sulky. Hittade en vagn för 349kr. Perfekt var de. Han satt rätt bra i den, men man ska ju inte låta honom sitta där flera timmar. Det var en perfekt marknadsvagn/gå i affärer med. Den är lätt att svänga runt med.  Sen på kvällen kom Robbans syster, hennes sambo och dotter hem till oss och grillade. Premiär grillning var de. Riktigt smarrigt. Jag drog på mig ngn förkylning. Tror jag blivit smittad av ngt barn. Fick ont i halsen, snorig och frös.

Är jag inte söt i min nya mössa? och gröten runt munnen :)



Påskafton:

Tillbringade dagen/natten hemma hos Robbans mamma och pappa tillsammans med hans syskon och respektive. Blev påskmat först och fika senare på kvällen grillade vi korv. Vi tände även en brasa och dem sköt lite raketer. Var mysigt =)
Jag var inte alls pigg då så jag gick och la mig efter halv 11 men den natten kunde jag ändå inte sova. Var inte alls pigg. Sen var det inte heller den skönaste bäddsoffan heller.



Påskdagen:

Vaknade tidigt, klockan var nog mellan 5 & 6  när  Liam var vaknade. Han fick mat men vägra sova sen. Runt halv 8 gick jag upp med honom. Då hade hans föräldrar tagit fram frukosten :) Så då blev de tidig frukost. Vi åkte hem till oss runt 10 för att kolla till kattungarna. Vi hade ju varit borta från dem en hel dag. Dem blev så glada när vi kom hem.
När vi skulle äta lunch kom Malin och Fredrik förbi med sina barn. Böev lite fika och sen bestämde vi att vi skulle grilla på kvällen. Vi åkte upp till affären och fixade de sista till maten. Blev avocadoröra med räkor och rom till förrätt och sen grillade vi kött och korv med potatisgratäng.
Dem gick hem vid 11 och då så var de dags för sängen. Jag var riktigt trött. Somnade på en gång. Liam sov från 18.15-06,15 =) Helt underbart. Han fick mat av mig på morgonen sen somnade vi om till klockan 8.

Annandag påsk:

Idag har jag inte gjort så mycket. La mig ute och solade en stund och plockat lite ogräs ute på gården. Sen när jag skulle äta mat spydde jag upp allt :( Gratängen vi åt igår värmde vi om och jag var dum och värmde den igen idag så så var jag känslig så allt kom upp. Men mådde bra sen. Liams farmor kom förbi och fikade en stund. Nu så ligger jag i sängen och vilar med en gnällig kille :( Nu somnade han om på min mage. Haha.


Just ja nu kom jag på en sak. Liam har fått 2 tänder nere. Dem är nästan uppe. :)

Liam tar tag i foten och äter på tårna ibland :) 
Det ser så roligt ut =)


Ha en fortsatt trevlig dag

Puss och kram från osw


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0