Pannkakor :)

Igår lagade jag pannkakor för första gången på jag vet inte hur länge sen de var. Jag var verkligen sugen på de. Ingen favoritmat men de var gott. Tog och gjorde efter Per Mobergs recept och de var bra. Här kommer lite bilder från matlagningen :)







Blev pannkakor med äppelmos och grädde :) MUMS!

Igår jobbade jag även kväll.Blev 4 timmar men nått iaf.
Idag blir det nog några timmar mer iaf.

Tänk att idag är det v.28 som jag går in i. Kan inte fatta att det bara är 12 veckor kvar.
V. 28


Fostrets hjärta slår snabbare när den hör mammans röst. Nu kan centrala nervsystemet reglera barns kroppstemperatur och kroppen börjar få ett fettlager.
Barnet är så stort att det fyller ut livmodern helt, det finns därför inte längre plats för många armrörelser som tidigare. Många upplever nu mindre och annorlunda fosteraktiviteter än tidigare.
Om barnet skulle födas nu har den stor chans att överleva.
Bebisens längd är ca 35 cm lång
Vikten är ca 1,2 kg
Min bebis ligger inte som på bilden. Den ligger rakt över magen. Igår kände jag huvudet på höger sida och benen på vänster men den roterar nog lite nu.




Ha en trevlig fredag =)

Bara 2 dagar kvar innan jag kommer hem till Gävle nu :)
LÄNGTAR!!

Puss och kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0